Nördvarning

Den bästa tiden på dagen är kvällsvattningsrundan i trädgården. Det låter lite mossigt, eller kanske inte så lite, men så är det. Då är jag ensam, det är tyst, gruset knastrar under fötterna och jag stänger ute allt annat än bara… det som finns precis då.

Varje dag har det hänt något nytt. Jag ska inte gå närmare in på det för då blir nördvarningen för stor, men… arghh!!.. det är ljuvligt. Och när jag inte orkar gå runt och upptäcka hamnar jag i hängmattan. Det är ganska okej det med.

Nu är det risk att bloggen går från IT-prat till trädgårdsprat. Det har hänt förr, så jag bara varnar er. Fast jag har ett gäng fantastiska sajter att utforska och det kan bli en hel del tips framöver, så överge mig inte än. Inte riktigt än.

15 Svar to “Nördvarning”


  1. 1 Ingela maj 23, 2008 kl. 8:37 e m

    Exakt! Det är den bästa stunden på dagen. Fast jag behöver inte vattna än. I min trädgård går det lååångsamt i år.

  2. 2 Bloggblad maj 23, 2008 kl. 9:11 e m

    I början av sommaren känner jag så. Men mot slutet… när jag vattnar och plockar vissna blommor hela tiden… varje dag… Då bestämmer jag mig för: NÄSTA ÅR PLASTBLOMMOR.
    Fast jag hinner ändra mig… varje år… 🙂 Och än så länge är mina plantor i charmstadiet.

  3. 3 IT-mamman maj 24, 2008 kl. 7:16 f m

    Ingela och Bloggblad, det blir mindre och mindre att vattna varje år, för nu är inte lika myckt nyplanterat. Men jag gillar det. Men plastblommor…! Nu tar du allt i?!

  4. 4 Mattemamman maj 25, 2008 kl. 10:13 f m

    Jag skulle helst vilja smyga runt med ett gevär för tillfället!!!!!!! Rådjuren ger sig verkligen på ALLT. 6-åringens vårdträd, en Magnolia har de skalat av totalt i år och i natt gick de över till att knippsa grenar, pärlhyacinterna försvann, bokstavligen i ett nafs. Nytt för i år är att de även äter upp pelagonernas blommor. Det har aldrig hänt tidigare. Observera att blommarna står uppe på verandan!! Funderar starkt på att låta vovven sova ute…. fast han är ju en sån mes:-)
    Bambi, släng dig i väggen, får jag tag i dig ska du få känna hur det känns att vara ute på mycket hal is!!!!!!!!

  5. 5 marie maj 25, 2008 kl. 7:40 e m

    Om ca en vecka ska slutar jag skolan för denna termin, då ska jag också smyga runt i min trädgård, just nu låtsas jag som att den inte finns 😉 Det var i alla fall härliga bilden från din trädgård, jag förstår om du njuter av att gå runt där i din ensamhet!

  6. 6 itmamman maj 25, 2008 kl. 7:49 e m

    Mattemamman, nu tar vi det lugnt, alldeles lugnt. Se så, lägg ifrån dig geväret, andas fint, se mig i ögonen och säg: ”Jag är ingen rådjursmördare, jag struntar i mina blommor, bara Bambi får leva.”
    Så, känns det bättre? Om inte, prova att stängsla in hela trädgården som min svärmor brukar göra. Hon bor på samma rådjursö som du.
    Marie, en vecka kvar! Vad skönt. Se till att njuta när det är dags!

  7. 8 itmamman maj 26, 2008 kl. 5:17 e m

    Ok, mattemamman, vi får fortsätta rådjursterapin senare…

  8. 9 Pippi maj 26, 2008 kl. 5:52 e m

    Så underbara bilder från trädgården! jag vandrade runt på min gård igår och såg några små kokusar som börjat våga sig på att kika upp från jorden. Inga blommor än, men väl gröna blad och en hel knopp 😉 Krattade lite, för att i morse konstatera att marken återigen var täckt av snö. Jag blir avundsjuk så det står härliga till när jag ser dina foton nu i maj, men å andra sidan skulle jag inte vilja byta när vi befinner oss i januari 😉

  9. 10 itmamman maj 26, 2008 kl. 7:21 e m

    Pippi, det är väl så att man ibland längtar till något annat. Och jag kan allt drömma mig bort till norra Sverige ibland!

  10. 11 Pippi maj 26, 2008 kl. 8:54 e m

    Ja, visst är det så. Jag tror att jag brås på min far i det avseendet – han är uppvuxen söderut i en lantbruksbygd… Vi reste dit varje vår vid den här tiden när jag var liten. Så det sitter väl i. Men det kunde ha varit värre 🙂 Vi kunde ha haft svår snöstorm och drivis också *haha*

  11. 12 itmamman maj 26, 2008 kl. 9:09 e m

    Pippi, that´s my girl! Ser alltid det positiva i allt: ”Vi kunde ha haft svår snöstorm…”

  12. 13 Persilja maj 30, 2008 kl. 10:29 e m

    Nu ljög du allt! Inte längtar du till norra Sverige ibland! Haaha! Du har ju aldrig varit där! Men JAG kan sanningsenligt verkligen ifrågasätta att vi bor i norra Sverige. När temperaturen återigen står på 5 grader och maj nästan är slut. Då ifrågasätter jag våldsamt valet att flytta till Luleå när vi kunde plussat på 100 mil till.
    Men NU verkar det bli någon grad varmare…
    ÄNTLIGEN: och då säger tjoff och så skjuter det i ALLA rabatter samtidigt och ogräset bara skjuter i extrafart. Det är verkligen en VÅR explosion när det börjar. Här smyger sig inte våren och sommaren in, den överfaller, kastar sig över nejden.
    By the way; detkan aldrig blir för mycket trädgårdssnack.!!!

  13. 14 IT-mamman juni 3, 2008 kl. 9:40 e m

    Persiljan, klart man kan längta till ett ställe där man aldrig har varit! Längtar inte du till Timbuktu ibland?


  1. 1 Aaaavundsjuk, jag blir så aaavundsju-uuk… « Pippi Trackback vid maj 26, 2008 kl. 6:00 e m

Lämna en kommentar