Arkiv för 23 maj, 2008

Nördvarning

Den bästa tiden på dagen är kvällsvattningsrundan i trädgården. Det låter lite mossigt, eller kanske inte så lite, men så är det. Då är jag ensam, det är tyst, gruset knastrar under fötterna och jag stänger ute allt annat än bara… det som finns precis då.

Varje dag har det hänt något nytt. Jag ska inte gå närmare in på det för då blir nördvarningen för stor, men… arghh!!.. det är ljuvligt. Och när jag inte orkar gå runt och upptäcka hamnar jag i hängmattan. Det är ganska okej det med.

Nu är det risk att bloggen går från IT-prat till trädgårdsprat. Det har hänt förr, så jag bara varnar er. Fast jag har ett gäng fantastiska sajter att utforska och det kan bli en hel del tips framöver, så överge mig inte än. Inte riktigt än.

Bloggtips

Klicka er in på den här bloggen och lämna en kommentar! Den tillhör en lärare som jag träffade på idag och som just upptäckt bloggandets tjusning. Nu undrade hon hur man får besökare till sin blogg, så jag tipsade bland annat om att pinga på Nyligen, men sen kom jag att tänka på er. Tänk om ni skulle klicka er dit och lämna ett avtryck… Hon skulle bli överlycklig! Och fortsätta blogga. Och sedan våga börja blogga med sina elever. Underbara tanke!