Arkiv för 16 maj, 2008

Multimediabyrån tio år!

Multimediabyrån, min kära källa som jag öser tips ur, fyller tio år! Och då ger de bort presenter. Närmare berstämt tio kursbakelser. Det går till så att ett arbetslag skriver en motivation på högst 25 ord om varför just de vill ha en bakelse, sen väljer de ovch vrakar och önskar en speciellt god bakelse och så, förhoppningsvis, vinner de. Några från Multimediabyrån kommer ut till vinnarna och håller kurs med dem och sen bjuder de på middag! Alltså, först äter man en bakelse och sen äter man middag. Precis vad man säger till sina barn att inte göra. Fel ordning. Men vad gör det?  Kanske, kanske att jag kan få dela en med mina kollegor, för det står att även IT-pedagoger kan tävla. Nu sitter jag framför tv:n med familjen och låtsas se på Talang. Egentligen diktar jag ihop motiveringar, men det vet inte familjen om. Undrar om man ska rimma?

”Jag vill ha en bakelse med grädde och en animation, det vore en störtbra kombination.”

Nä, kanske inte. Röd bock från domarna. Där åkte jag ut.