Mingel med Lars Danielsson

Bloggträff på Gyllene Prag. Mitt livs första. Igår.

blggtraff.jpg

Där var Lotta, Roger, Sofie, Ica, Kulturbloggen, Miss Gillette, En annan sida, Maken, Översättarhelena, Trulsa, Studiomannen, Nisse, Lotten (Fattar ni vilket jobb det var att lägga in alla länkarna?) och några blogg-hang-arounds som Smålands-Emily, Översättarhelenas man, Studiomannens fru, en förläggare och den snygging som Trulsa senare under kvällen skulle bli ihop med (Jag hoppas att det var tack vare min pinsamma fråga). Åt stekt ost och drack tjeckiskt öl och försökte att komma åt att prata med olika bloggare. Snart hivade någon upp en dator och så var första liverapporten ute.

bloggtraff1.jpg

Sen traskade vi småhuttrande vidare till Park, för att få mingla med kändisar. Man är väl från landet. Den förste vi stötte på var Lasse:

lasse.jpg

Ica flög på Ola Lindholm och fixade jobb till sig själv. Det var stax innan hon lät sig plåtas tillsammans med Mark Levengood och Liza Marklund. En annan är ju inte så framfusig. Jag stod mer och väste: ”Titta åt höger! Carin Hjulström” och annat intressant. Men jag är ju inte kändisgalen. Nähä då. Men om ni absolut vill veta, om ni bönar och ber, så kan jag väl berätta att jag även såg dessa igår:

Svante Grundberg, Rakel Molin, Erik Blix och Inger Sandberg. Samt några till som jag inte vet om eftersom jag inte kände igen dem.

29 Svar to “Mingel med Lars Danielsson”


  1. 1 Bloggblad september 29, 2007 kl. 11:25 f m

    Det är faktiskt lite kul att se att kändisarna finns ”på rikt” och inte bara i min teve… Och nu har jag läst om kvällsbloggträffen hos så pass många att det känns som om jag var där.

  2. 2 IT-mamman september 29, 2007 kl. 3:25 e m

    Bloggblad, ja visst är det! Jag har själv inte hunnit läsa hos så många, för dagen har ägnats åt att äta middag hos svärmor och hämta hem våra barn, men nu ska jag ta en bloggrunda.

  3. 3 Nisse september 29, 2007 kl. 4:44 e m

    Hejsan! Missade tydligen en hel del. Kände mig tvungen att pysa tidigare än beräknat då en bedövande tinnitus satte in.
    Ha’ de’!

  4. 4 IT-mamman september 29, 2007 kl. 5:43 e m

    Nisse, synd att du behövde gå tidigare. Ha dé du med!

  5. 5 Studiomannen september 29, 2007 kl. 5:58 e m

    Minsann tror jag att alla hade kul också! 🙂

  6. 6 itmamman september 29, 2007 kl. 6:27 e m

    Studiomannen, minsann tror jag det med! Skoj att äntligen få se dig irl, även om vi inte hann prata så värst.

  7. 7 Persilja september 29, 2007 kl. 7:20 e m

    Jag har mejlat dig…
    Men svara bara i mån av tid. Ska ändå se en film nu! Jag läser sent ikväll eller i morrn så ta´t lugnt! Se tv och mys!
    Så hörs vi sen!
    Kram!

  8. 9 ica september 29, 2007 kl. 8:03 e m

    Hm, jag har nog sällan framställts på sådant sätt, men det var ju hysteriskt roligt! Ja, va fasen, man måste ju skaffa jobb åt sig själv, och idag log Liza och hälsade på mig. Sedan i singeringsbåset frågade hon om bilden blev fin och om jag snott hennes jobb ännu. Konstigt nog har Ola inte ringt ännu. Han kanske är bakis.

  9. 10 itmamman september 29, 2007 kl. 8:08 e m

    Persilja, har mejlat dig med. Läs efter filmen.

    Lallis, ja då.

    Ica, du menar att Liza hälsade på dig! Nu är du kändisen! Wow! 🙂 Och Ola är säkert bakis. Annars får du söka upp honom igen.

  10. 11 ica september 29, 2007 kl. 8:17 e m

    Jajamensan. Nu är jag kändis. Ganska coolt. Vi kom dock fram till att vi båda fick plats inom den karriären vi båda suktar efter… hihi.
    Ja, jag får väl kontakta lilla Ola istället.

  11. 12 itmamman september 29, 2007 kl. 8:18 e m

    Ica, do it! Och när du blir ännu mer känd, kan jag få din autograf då? Please!

  12. 13 ica september 29, 2007 kl. 8:26 e m

    det ska du verkligen få.

  13. 14 itmamman september 29, 2007 kl. 8:27 e m

    OK, jag sparar dessa kommentarer för framtiden om du skulle glömma bort mig. Nu har jag det ju skriftligt.

  14. 15 Bloggblad september 29, 2007 kl. 8:47 e m

    Och så är du med som bloggtips i vänsterkanten på Nyligen! WOW! Jag är impad.

  15. 16 itmamman september 29, 2007 kl. 9:18 e m

    Bloggblad, jag var tvungen att kolla. Och där var jag ju! Men hur hamnar man där? Kan det vara att jag skrev Lars Danielsson i rubriken? Skoj. Måste genast skriva ett inlägg om det och suga på karamellen. Jag är impad av att du såg det, för sånt där missar jag.

  16. 17 ab september 30, 2007 kl. 10:27 f m

    Oj, är Lars Danielsson lång? Trodde han var en liten en.

  17. 18 Översättarhelena september 30, 2007 kl. 1:04 e m

    Men Svante Grundberg var inte Svante Grundberg, kom vi på sen! Kanske därför han inte reagerade fast vi skrek ”Svante Grundberg” i kör? Har dock ännu inte kommit på vad Svante Grundberg-lookaliken heter egentligen.

  18. 19 IT-mamman september 30, 2007 kl. 2:16 e m

    Ab, han var ganska lång, ja.

    Översättarhelena, kan vi ha sett Ingvar Storm istället för Svante och tagit fel? Måste utredas.

  19. 20 RS september 30, 2007 kl. 6:02 e m

    Imponerande att du fick in alla länkarna. Jag missade det, men tack vare dig kunde jag få med dom i mitt inlägg också. Det var jättetrevligt att träffas, fast jag var lite okoncentrerad när jag satt vid er sida av bordet, för jag skulle strax iväg och möta min son vid tåget.
    jag har strax lagt in mina bilder och film från bloggträffen också.

  20. 21 itmamman september 30, 2007 kl. 6:10 e m

    RS, ja, det var verkligen skoj att träffas! Synd att vi missade er vid Park, eller kom ni aldrig dit? Jag har spanat på din blogg efter filmen flera gånger och ser fram emot den med spänning.

  21. 22 Bloggblad september 30, 2007 kl. 9:26 e m

    Jag älskar den där bilden där alla sitter med sina apparater i högsta hugg. Typisk modern festbild! Omvärlden måste vara med. Jag vet inte hur många såna bilder jag fotat på fester… och jag har tid, för jag slår av min telefon och datorn… nej, det vore jobbigt att dra med 5 meter skrivbord.

  22. 23 itmamman september 30, 2007 kl. 9:28 e m

    Bloggblad, visst är den skojig?!

  23. 24 anne-marie Körling september 30, 2007 kl. 9:34 e m

    Hej – jag tycker det är bra att är glad för saker och ting. Jag tycker inte att det är skryt. Varför ska alltid JANTE trycka ned det hela. Var stolt. Du har rätt till det. Anne-Marie

  24. 25 Christina oktober 2, 2007 kl. 12:33 e m

    ^Åååå så avis jag blir nu … det är rasande kul med bloggträffar och på den här med mingel och allt hittade jag ju lite folk jag träffat tidigare 😀 Nu måste jag vidare till Trulsa. Vad hände egentligen ..??

  25. 26 IT-mamman oktober 2, 2007 kl. 7:46 e m

    Tack, Anne-marie! Du förstår mig.

    Christina, du måtte vara en van bloggträffsbesökare! Men när får jag träffa dig då? Finns du i Göteborgstrakten?


  1. 1 salt » Blog Archive » Special thanks to Morsan Trackback vid september 29, 2007 kl. 7:27 e m
  2. 2 Skriva.net » Arkiv » Trevlig bloggträff på bokmässan Trackback vid oktober 1, 2007 kl. 11:09 e m
  3. 3 Dancing Queen och Pippi Långstrump « IT-mamman Trackback vid oktober 6, 2007 kl. 8:08 f m

Lämna en kommentar