Dancing Queen och Pippi Långstrump

Morgontidning, kaffe, brödsmulor i sängen – aha, vilken härlig lördagsmorgon! 2-åringen sitter en stund framför morgonbarnprogrammet och låter föräldrarna läsa vidare i fred. Hon har länge vägrat att se på tv, till sina föräldrars förtret, men nu tycks en vändning vara på gång. Vad skönt att slippa bli uppsläpad i ottan för att leka dagislämning med henne, jag menar med Melinda och hennes låtsaslillebror Kebin. Och att sedan slippa behöva ta rollen som dagisfröken, det är underbart. Få försjunka i tidningen en stund..

Men där är hon ju! Carin Hjulström. Som jag såg på Park och som jag låtsades inte se, för så gör man ju med kändisar. Lät blicken flacka förbi, flacka tillbaka, mötte hennes ögon en halv sekund, flackade sedan snabbt som attan vidare för att inte verka kändisgalen. Men nu behöver inte blicken flacka. Jag läser hennes krönika om… hur hon hamnade på Park förra fredagen, eftersom alla var där. Jo jo, vi var ju där (hrm, harkel). Och om hur hon åkt taxi dit med Lars Danielsson och några till och hur de suttit och sjungit Dancing Queen i taxin för full hals. Min bild av Lars Danielsson utvidgas på något vis av denna information, men jag vet inte om jag vill veta mer. Det räcker kanske så.

Nu ska vi snart iväg till ett ännu roligare plejs än Park. Systersonen Gubben Gran fyller tre år och ska firas. Det smäller högre än alla Park-partaj i världen. Vi kanske inte kommer att sjunga Dancing Queen, men helt klart drar vi av en Här kommer Pippi Långstrump. (Videon nedan har tidigare premiärvisats på Makens blogg.)

5 Responses to “Dancing Queen och Pippi Långstrump”


  1. 1 Pippi oktober 6, 2007 kl. 10:12 f m

    TV:n _är_ verkligen en välsignelse. Likaså Barnkanalen, i alla fall kl. 7 på lördags- och söndagsmorgnar och när man vill äta frukost i fred en liten stund 🙂

  2. 2 Persilja oktober 6, 2007 kl. 12:14 e m

    Haha! Härlig film!!! Strålande skönsång och spelning. Bäst av allt är slutet när pianisten smashar ner locket och gitarristen klämmer ihop strängarna farligt mycket…
    Gulle barn!!!
    Åååå, ni har ett piano, min hetaste önskan!!!

  3. 3 Översättarhelena oktober 6, 2007 kl. 1:06 e m

    Lars Danielsson såg vi ju också! Inte kunde man ana att han var en sån karaokekille!

  4. 4 itmamman oktober 6, 2007 kl. 9:55 e m

    Pippi, jag hoppas hon börjar uppskatta tv´n lite mer så man får såna där lugna helgmorgnar lite oftare. Får man bekänna att man tänker så?

    Persilja, piano har vi i lekrummet. Ett mycket ostämt sådant som 11-åringen spelar sina pianoläxor på. Kommer man och sover över hos oss får man bo i detta rum och sova på bäddsoffan Barbapappa, som också syns i bild.

    Översättarhelena, han verkar ha många strängar på sin lyra. Kanske får han snart ett jobb?

  5. 5 Persilja oktober 7, 2007 kl. 9:40 f m

    Jag kommer! (Fast jag åker aldrig nånstans utan min svans på fem och en hund hrm hrm, är den utvikbar bäddsoffan? Ryms man sju?
    Mouhahaha!


Kommentera

