Dagen då lärarna släpptes ut

Gårdagen började inget vidare. Men det har Maken så snällt skrivit om, så det drar jag inte igen. Fortsättningen av dagen blev bättre och en förväntan låg i luften bland arbetslagets lärare: Vi ska få gå på Bokmässan! Dock efter arbetstid och dock om vi betalade resan och inträdet själva, men ändå.

A och jag anlände dit tillsammans. Vi fastnade mest bland puttenuttsakerna och kom inte riktigt till de tunga montrarna.

kollega1.jpg

Sen sprang jag förbi Laura Trenter och fick en hälsning i hennes senaste bok till sönerna. Klockan fem hade vi bestämt träff med de andra hos Christer. Han stod och pratade rymdpromenader:

christer.jpg

De andra var inte där, så A och jag fick stå och lyssna uppmärksamt på honom hela tio minuter. När kollegorna väl dök upp var de ovanligt glada och pratade något om champgne som de läppjat på.

kollega2.jpg

Vi försökte bestämma vad vi skulle leta upp för intressant härnäst, något som skulle få våra elever att bli riktiga bokslukare och kom överens om att det bestämdes bäst om vi samtidigt drack champagne. Mer glamour åt lärarna!

kollega31.jpg

Vid stängningsdags drog vi sedan vidare, de andra på ölprovning och jag på bloggträff – mitt livs första. Mer läsning följer.

3 Responses to “Dagen då lärarna släpptes ut”


  1. 1 anne-marie Körling september 29, 2007 kl. 10:39 f m

    Hej – om du vill – ta min logga och sprid den till förmån för BURMA

  2. 2 Bloggblad september 29, 2007 kl. 11:24 f m

    Då har vi mycket mer generösa skolledare, de bjöd på bussresa och tid och biljett.
    Synd att vi inte var där samma dag.

  3. 3 IT-mamman september 29, 2007 kl. 3:27 e m

    Anne-Marie, fick du mitt sms? synd att vi inte sågs. Jag ska kolla in på din blogg snart. Ska bara svara på kommentarerna och göra sånt jag inte hunnit de senaste dagarna. Har knappt varit hemma sen i torsdags morse. Vi ses!


Kommentera

