Äntligen utmanad

Yes, äntligen har jag blivit utmanad! Kommer ihåg första gången här i bloggvärlden – det kändes som man fick vara med i gänget. Bloggvärldsgänget alltså. Underbart att få vända ut och in på sig själv till allmän beskådan och bygga på fördomarna om oss bloggare. Första gången fick jag erkänna att jag hade kört på en människa.. Men nu blir det lite lamare. Det handlar om julklappsönskningar. Det är Maken som har förbarmat sig över mig och skickat utmaningen som lyder så här:

Så här gör ni: Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt. Tagga sju bloggare som ska göra detsamma.

Så här lyder min lista:

  1. Snälla barn och många teckningar. En snygg stor väska att ha till jobbet. Den jag har nu är asful och börjar ramla i smådelar. Mina barn kallar den för en jättestor ful dadel (Den är brun).
  2. En mp3-spelare som man kan spela in mp3-filer på. Den Maken köpte i Staterna gör wav-filer (????). Skulle vara bra för vårt äktenskap om någon ville köpa en sådan tingest till mig, så jag slipper sura och han slipper sura för att jag inte är glad för att han köpte en fin mp3 efter att ha letat i 18 affärer.
  3. Någon som kan säga upp min prenumeration på Allt om Trädgård. Har ett gäng liggandes med plasten på som jag inte har öppnat. Och inuti finns räkningen…
  4. En mobil med kamera. Alla har det utom jag! Får man det när man blir IT-pedagog?
  5. En dator som inte surrar så hemskt. Får man det när man blir IT-pedagog?
  6. En resa till…. Trinidad går bra. Eller Bali. ”Nä men Maken, låg det en biljett i paketet! Tack! Två biljetter? Ska du med?”
  7. En butler som står innanför dörren när jag kommer hem. Han tar min jacka, hänger upp den snyggt och frågar: ”Tea, madam?”

Ja, det var inte mer än så. Små modesta önskningar.

Nu till det roliga. Jag utmanar (och jag säger inte som andra att det är frivilligt att nappa på det. Nej, jag tvingar dessa, tyrann som jag kallas):

IT-Mira

Tinate

Edmaniac

Pergament

IT för elever (Ny blogg som kommer att uppdateras oftare med tiden. Var så säker!)

Annis

Fröken Fröken

13 Svar to “Äntligen utmanad”


  1. 1 itforelever december 5, 2007 kl. 5:22 f m

    Utmanad? det kan nog behövas. Jag får väl börja med att byta namn på bloggen till något som går att säga.

  2. 2 The Karma Police december 5, 2007 kl. 6:59 f m

    Handsken är kastad! Utmaningen antagen!

  3. 3 Annis december 5, 2007 kl. 10:37 f m

    Jag tycker att du värd allt på listan för jag har ju allt förstås…..snygg portfölj (skinn….som jag körde över med bilen förra veckan när jag backade), mp3 spelare som jag inte gillar speciellt….du borde få en i-pod classic med 80 G helt klart, jag har också en supertyst dator(som tyvärr superkraschade förra veckan och vad var trasigt ….jo fläkten), bali resan har jag dock inte och butlern har jag nästan…han serverar inte te men dock så ser

  4. 4 klass 2 december 5, 2007 kl. 2:59 e m

    Önskningarna blir det nog inga problem med. Men att tagga sju bloggar blir svårare. Jag läser ju mest din =))
    Förresten går det på tid? Kan man vinna något?

  5. 5 tinate december 5, 2007 kl. 3:25 e m

    Önskningarna blir det nog inga problem med. Men att tagga sju bloggare blir svårare. Jag läser ju mest din =))
    Förresten går det på tid? Kan man vinna något?

  6. 6 itmamman december 5, 2007 kl. 5:17 e m

    Bra att ni antar utmaningen! Ser fram emot att läsa om era önskningar. Nej, man vinner inget Tinate, men vi kan säga så här att om du inte gör din uppgift så kommer din dator att krascha inom 24 timmar… Kanske. Vågar du vänta och se? Och du behöver inte tagga sju. Det är DIN lista jag vill se!

  7. 7 itmira december 5, 2007 kl. 5:18 e m

    Hur svårt kan de va? Sju önskningar, jag kan komma på många fler! Värre ställt med sju bloggare, jag är nybörjare i den här världen. Jag börjar förstå vad Edmaniac menar med tyrann;)Och ja, jag är beredd att dela notan på Sandbergs med honom=)

  8. 8 itmamman december 5, 2007 kl. 5:20 e m

    IT-Mira, skippa sju bloggare, men skriv din lista! Och ge mig en bakelse!
    /Tyrannosaurus Rex

  9. 9 tinate december 5, 2007 kl. 7:02 e m

    Klart! Jag förväntar mig att jag blir medbjuden på Sandbergs nu då. Är det de bloggande spillrorna i Ped-gänget som bjuder? Ja inte du då, IT-mamman.

  10. 10 anne-marie Körling december 5, 2007 kl. 7:06 e m

    Jag vill också bli utmanad… jag vill ha…. Anne-Marie

  11. 11 itmamman december 5, 2007 kl. 7:22 e m

    Tinate, klart du är medbjuden. Och Edmaniac och IT-Mira står för notan – har jag bestämt. Tid?

    Anne-Marie, du är utmanad! Här och nu. Så klart!

  12. 12 itmira december 5, 2007 kl. 7:44 e m

    Vad sägs om 19 december efter klockan tre?

  13. 13 itmamman december 5, 2007 kl. 8:06 e m

    IT-Mira, jag antar den utmaningen!


Lämna en kommentar