Arkiv för 14 oktober, 2007

Höstbilder

I Norrbotten har den första snön fallit. Det är sånt man får direktrapport om när man kollar bloggar. Här på Västkusten skördar vi vindruvor. Bilder tagna förra veckan hos söstra mi:

vindruvor.jpg

 

hostlov.jpg

En sådan härlig höstdag fick 8-åringen plötsligt ett infall att ta ryggsäcken och ge sig upp på berget ovanför huset. Han skulle utforska nya oupptäckta ställen. Jag jublade tyst för mig själv. Hur mycket har jag inte tjatat om att: ”Ska ni inte gå ut en stund? Kanske ta med fika upp på berget? Bygga en koja?” Ibland går barnen med på det, men inte under jubel precis. Så när han själv föreslog en sådan utfärd, var jag tvungen att föreviga tillfället. Kortet är taget genom fönstret i köksdörren, därför är det lite suddigt. Det var ett tag sen jag putsade… och ett tag sen jag klippte klätterrosen som hänger ner framför dörren… Vårt hus påminner snart om Törnrosaslottet.

berg.jpg