Fredrik Ljungberg i Hålan

Ryktet gick tidigt bland Hålans elever:

”Ljungberg kommer inte.”

Skulle det vara någon idé att ta sig till fotbollsplanen? Ett tag florerade även ryktet att Henke inte heller skulle komma. Att Zlatan inte skulle finnas på plats var supersäkert.

Strax innan träningen kom igång hade dock många letat sig dit. Folkfest i Hålan. Det är man inte van vid. Vi som har två kändisar på orten, Uno Svenningson och Nick Borgen (Kommer ni ihåg honom?), blir alldeles tagna på sängen när hela landslaget dundrar in. Det måste man bevittna, särskilt om man har barn i autografjägaråldern.

Det man kan säga säkert är att Sveriges Radio har fulare ryggsäckar än IT-pedagogerna:

Man kan också säga att Henke tidvis har dålig hållning. Se bild. Men han kan göra bra ifrån sig om han skärper till sig. ”Oh, ah, oh, ah, eh – vi e Helsingborgare!” Det har vi gemensamt Henke och jag. Fast jag vet inte om han hörde när jag ropade.

Ljungberg var vass. Oh yeah! Han kände sig nog lite töntig i sin brandgula väst, men han protesterade inte. Moget.

Som avslutning får ni en bild på Rami när han gör snyggaste räddningen i stan. Snyggt!

Jag tror vi vinner hela EM. Och jag vet att jag har haft gympa på samma plan som landslagsgrabbarna spelade på idag. Försöker tänka efter om det är stort eller inte. Antagligen inte.

6 Responses to “Fredrik Ljungberg i Hålan”


  1. 1 Mattemamman maj 22, 2008 kl. 9:57 e m

    Sicken tur att skvallret nere vid arena var strunt. Vilken eftermiddag!!!! Kan gissa att snacket går imorgon. Halva klassen var ditbjudna.
    Hade ett fantastiskt APT i kväll. Derru, inte ofta man skrivit/känt något sådant!!! Tyckte inte så synd om mig som jag trott när jag fick veta att vi nog var de enda i kommunen som var satta på möte när man istället kunde åka och titta på alla kändisar. Som du själv skriv, det är ju inte så ofta de syns….

  2. 2 Miss Gillette maj 23, 2008 kl. 6:10 f m

    Nick Borgen minns jag, honom har jag serverat Cola backstage på Ullevi när jag jobbade där. Vi var lika oimponerade av mötet, Borgen och jag — själv var jag egentligen där för att serva min kompis som spelade i bandet som B uppträdde ihop med. Men incidenten fastnade ändå i minnet eftersom det är den artistigaste person jag nånsin serverat Cola.

  3. 3 IT-mamman maj 23, 2008 kl. 3:28 e m

    Mattemamman, vad härligt att du tyckte att APT´n var upplyftande! Till och med fantastisk! Oj, oj!

    Miss Gillette, har du serverat självaste Borgen?! Uj.Och han drack Cola säger du… Jag noterar. Har aldrig stött ihop med honom här i Hålan (fast jag vet inte om jag skulle känna igen honom), men om jag gör det ska jag fråga honom om han kommer ihåg dig. Det kan ha etsat sig fast i hans minne, man vet aldrig.😉

  4. 4 Lotten Bergman maj 23, 2008 kl. 6:26 e m

    ”Sveriges Radio har fulare ryggsäckar än IT-pedagogerna”

    Jamen jamen jamen — SR:s ryggsäckar innehåller ju elektronik! Synnerligen känslig och inplastad samt välskyddad elektronik som ska motverka brus! Kallas ”HF”. (Jobbar jag på SR? Ja.)

    Dagens tack går till IT-mammans pil — den till Ljungberg. Jag tycker det är på tok för få pilar i fotovärlden.

    (Nu tror folk att jag är ironisk. Ack o nej, inte. Jag behöver tydliga förlaringar. Om du inte hade haft en pil där, hade jag kunnat tänka ”hm och oooh, nej, är det He… nej, vem har mer rakat skall… är det månne Ljung… neeej. Åh.” Men nu blev jag bara glad.)

  5. 5 Lotten Bergman maj 23, 2008 kl. 6:28 e m

    Förresten.

    När jag kommenterar här, står alla mina uppgifter om namn, mejl och url tydligt inploppade i rutorna. Men när jag kommenterar på din dyre makes blogg, måste jag skriva in allt from the very beginning. Ska nog börja kommentera här mer — det är ju mycket enklare!

  6. 6 itmamman maj 23, 2008 kl. 7:20 e m

    Oj, oj, Lotten, nu rodnar jag och skäms så jag är tvungen att gömma mig bakom en av sittdynorna i tvsoffan. Jag vet ju att du jobbar på Sveriges Radio, men när jag skrev att ni har fula ryggsäckar (funderar nu på hur bortförklaringen ska avslutas….), hm…, så tänkte jag liksom inte på det. Fast ni har fortfarande fula ryggsäckar. Jag kan ju inte ljuga. Väl?
    Glad att du uppskattar mina pilar. Jag själv som är lite halvt närsynt hade inte klarat mig där på läktaren om inte Salte Maken hade kommenterat vilka som sprang förbi på planen. Pilar kan nog göra livet enklare. Hade gärna velat ha dem i verkligheten också. Det borde gå att lösa.
    Och ja, kommentera här hos mig istället! Absolut mycket enklare.Mycket, mycket enklare. Och jag kan slänga in en och annan pil ibland.


Kommentera

