Min gravatar

Ni kanske vet att jag inte gillar den knypplade lilla bilden bredvid mina kommentarer. Bilden får sitt utseende efter den e-postadress man har angett (på något sätt som jag inte förstår). Så nu har jag fixat till min egen gravatar. Det står för Globally Recognized Avatar och ska följa med runt på alla de bloggar man besöker vare sig det är WordPress eller Blogger eller vad det nu är. Om stället man är inne på har kopplat sig till gravatarfunktionen vill säga. Du kan skapa din egen gravatar här.

15 Responses to “Min gravatar”


  1. 1 tinate maj 9, 2008 kl. 9:30 e m

    Avatar är man med på, men det här med g r avatar. Det låter inte helt bra på svenska. G r a v ….

    Sedan en svartvit bild med. Det är nästan lite Linda Skugge varning på den! Nä, då kanske en virkad duk ändå får tankarna mer i stämning. Ska du inte ha nåt med lite färg?! S-)

  2. 2 IT-mamman maj 10, 2008 kl. 7:24 f m

    Tinate, svart ska det va! Moahahahahah!!!!!

  3. 3 IT-mamman maj 10, 2008 kl. 7:25 f m

    Nä vad nu!!! Det blev ingen gravatar! Det blev en klippt pappersduk.

  4. 4 IT-mamman maj 10, 2008 kl. 7:28 f m

    Shit, jag var inloggad som Maken när jag laddade upp bilden på Gravatar! Nu ser han ut som mig på alla ställen där han har kommenterat….

    Inte bra….

  5. 5 itmamman maj 10, 2008 kl. 7:41 f m

    Nej jag var visst inloggad som mig själv. Och FAQ:n säger att det tar ett tag för gravataren att ladda upp. Den funkar ju i gamla kommentarer. Och nu ska jag sluta kommentera så hejdlöst hos mig själv. Kan ju tro att jag är en stalker på min egen blogg…

  6. 6 marie maj 10, 2008 kl. 9:09 f m

    Tack för länken, jag tror att jag också ska prova. Hahahaha…stalker på sig själv *ler*. Önskar dig en fin dag!

  7. 7 Mattemamman maj 10, 2008 kl. 9:45 f m

    Wow, då kan jag ju ivarjefall få en Avatar ! Inte så duglig som jag önskat, men ändå!!!

  8. 8 Magistern maj 10, 2008 kl. 10:47 f m

    Hittade din blogg igen, som försvann i och med att jag bytte adress. Har länkat igen.🙂

  9. 9 Persilja maj 11, 2008 kl. 11:06 f m

    Jag har nu (tror jag) gjort en ny gravatar. Upp till bevis nu när jag trycker på spara. Kommer den att synas eller ej?

  10. 10 Persilja maj 11, 2008 kl. 11:06 f m

    Nähä!!!
    Vad gjorde jag då för fel!!!???? Grrr!

  11. 11 CornyPersilja maj 11, 2008 kl. 7:20 e m

    Nä, dra på trissor! Nu några timmar senare funkar det juh!!!

  12. 12 Johi maj 12, 2008 kl. 10:19 e m

    Det måste jag med ha, har undrat vad det är för konstig virkad duk… Tur att du finns och tack för ikväll! Underbar havsutsikt *I like*

  13. 13 Josef Boberg maj 13, 2008 kl. 8:54 f m

    Hmmm… -IT-mamman – så klicka på mitt namn – så får Du lite mer om IT-myntets konsekvenser, kanske…

  14. 14 Capricorn maj 13, 2008 kl. 10:48 f m

    Sign me up! Jag ska dit direkt och skaffa mig något bättre än denna tetris hybrid. Bra tips!

  15. 15 IT-mamman maj 13, 2008 kl. 7:40 e m

    Hej alla kommentatorer (inte adresserat till mig själv, även om jag knepigt nog har varit flitigast att kommentera hos mig själv….)! Och Magistern… det var ett tag sen. Kul att knyta kontakt igen!


Kommentera

