En skön Valborg och ett skönt besked

Sköna Valborg! Gott att hämta 3-åringen på dagis och känna att nu börjar helgen.

Fast dagen ha varit go den med. Johi tittade in på jobbet med sin bedårande bebis och förgyllde tillvaron. Sen blev det datorjobb varvat med uppackning av nya datorer, träff med IT-ansvariga på en skola och så mer datorjobb igen. Jag har det bra helt enkelt.

Och 12-åringen fick ett efterlängtat besked. Efter fyra provspelningar fick han veta att han får en roll i Samurajsommar, en film som ska produceras av Götafilm i sommar. Han får ingen huvudroll, utan ska vara en i gänget kring huvudpersonen. Så från mitten av juli ska han leva kolloliv på film och bygga fort i skogen. Eller nåt. Vet inte riktigt, men det verkar bli kul. Han fick smak efter statistrollen förra sommaren och har velat vara med och spela in film sedan dess. Jag unnar honom det.

Men nu är det som sagt Valborg och man ska fira. Fast vi har glömt att bjuda hem någon och ingen har bjudit hem oss.😦 Nej, jag surar inte. Det ska bli ganska skönt att få ta det lugnt. Kanske till och med hoppar över att glutta på Valborgsmässoelden. Sköna tanke!

6 Responses to “En skön Valborg och ett skönt besked”


  1. 1 Bloggblad april 30, 2008 kl. 3:53 e m

    Så kul att sonen får göra nåt så roligt!
    Jag är faktiskt riktigt tacksam för att vi inte blivit bortbjudna eller bjudit hit någon… Så fort jag slappnar av, kommer all ackumulerad trötthet och knockar mig… Jag är glad om vi lyckas hasa oss ner till brasan och manskören i kväll. Maken är inte riktigt lika trött – fast han deppar över värmepannan som gick sönder nån gång under natten. Jag deppar inte – jag gillar att duscha kallt, det gör inte han. Fast jag kommer nog att deppa när jag får se räkningen… vill inte ens fundera på vad en ny panna kostar…

  2. 2 Johi april 30, 2008 kl. 5:03 e m

    Tack själv! Jättekul att få hälsa på er i skrubben. Lillkillen verkar gilla din famn *skriver till dig som potentiell barnvakt på listan* ASG!

    Vi har också medvetet valt att vara ”själva”. Sambon lagade mat och innan kl var 17 hade vi ätit, druckit vin och somnat i soffan. Nu har jag vaknat igen och ska ta tag i nattningar så att vi kan fortsätta slappa och ta fram den STORA godispåsen. Även om jag är ”ledig” så är det skönt med helger då även sambon är hemma.

    Kram på dig!

  3. 3 Åsa K april 30, 2008 kl. 6:34 e m

    Å vad häftigt! Bäst jag inte berättar det för detta husets elvaåring, hon skulle bli grön av avundsjuka. Det är en absolut dröm.

    Och du min vän ska kika in hos mig. För jag presenterar drömmen för alla dina arbetslag i kommunen🙂 Tror aldrig jag skrivit något så kul på bloggen förr.

  4. 4 IT-mamman april 30, 2008 kl. 6:50 e m

    Bloggblad och Johi, visst är det skönt att vara själva ibland. Och så kan man få dåligt samvete att man inte har ansträngt sig och bjudit hem någon. Dumt.
    Åsa K, dottern din får anmäla sig till någon förmedling. Fast sonen har inte fått napp den vägen utan genom en som kom till min skola och tittade i skolkatalogen och letade potentiella filmförmågor. Han hade en mamma som kände till hans dröm och frågade om hon fick skicka in papper för sonen. På den vägen är det.. Ska genast kika in hos dig!!

  5. 5 Persilja april 30, 2008 kl. 9:02 e m

    Å, woaw! Vad himla skoj! Spännande! Får han alltså repliker nu ??? Cooolt!

  6. 6 IT-mamman maj 1, 2008 kl. 8:34 f m

    Persilja, jag vet inte om det blir så många repliker. Kanske mer ”Ohhhoaoaoaoooo!” och såna primalskik. Inte vet jag. Tror de använde ordet avancerad statist om hans bidrag till filmen. Men på något sätt får han vara med.


Kommentera

