Godistestblogg

”Kolla! Pappa har fått ett varuprov. Får jag öppna?”

12-åringen står vid brevlådan och hivar upp dagens post. Eftersom jag hoppas att det finns godis i brevet, svarar jag ja. Om Maken har dragit till Hufvudstaden för att jobba, måste vi andra hålla ställningarna här hemma. Han brukar ju testa saker och ting för att göra tummen upp eller tummen ner på sin blogg, men är han borta får vi fixa det åt honom. Alltså smakar vi noga och länge på:

Lion Pop Chok och KitKat Pop Choc smakar….. (Hur ska jag uttrycka det?).. gott. Det är det bästa ordet. 12-åringen tycker att Lion Pop Chok är lite godare: ”Chokladbitarna är större i den påsen.” Jag tror att han och jag kan bli ett bra team.

Maken har faktiskt bett oss att hjälpa honom nu när han är bortrest. Inte att äta, men att hämta glass hos glassbilen när den kommer ikväll. Han ska nämligen få en leverans. Jag som har ett kluvet förhållande till nämnda bil! Jag gillar den inte när barnen ska sova. Men ikväll kan jag göra ett undantag. Ett litet. Om jag får testa dess innehåll. Fast jag skickar 12-åringen. Han och glassbilen kommer rätt bra överens. Återkommer.

Maken, om du läser detta – sköter jag mig bra?

3 Responses to “Godistestblogg”


  1. 1 Maken april 24, 2008 kl. 9:12 e m

    Kunde inte gjort det bättre själv. Jag kanske ska stanna här i Tokholm?

  2. 2 itmamman april 24, 2008 kl. 9:30 e m

    Maken, det vore väl trist?

  3. 3 Maken april 24, 2008 kl. 9:55 e m

    Ja, absolut. Jag längtar alltid hem till dig! Pussåkram.


Kommentera

