Glasstestarblogg

Klockan 20:30 truddeluttade glassbilen in på vår gata. Inte illa pinkat för att vara en glassbil! 12-åringen älgade iväg och bar hem denna försändelse:

Mormors Godaste. Med blåbärssmak. Laktosfri till på köpet. Killarna provsmakade anddäktigt och försökte komma på ett omdöme som deras IT-mor kunde använda på bloggen. (Stackars barn, psykologhjälpen kommer att bli dyr.)

”Jättegod!” utbrast 9-åringen utan allt för mycket betänketid.

”Trist förpackning,” kom det från 12-åringens håll, ”men god”.

Jag kunde bara instämma. Inget att väcka polarna för, men får jag en i handen, slinker den absolut ner.

I frysen liggen några strutar kvar till Maken. Vill ni ha en djupare recension, råder jag er att titta in på hans blogg om några dagar.

5 Responses to “Glasstestarblogg”


  1. 1 Pippi april 25, 2008 kl. 8:11 f m

    Vi har också testat Mormors Godaste med blåbärssmak och instämmer i tyckandet🙂 Tyckte att blåbärssmaken försvann lite väl mycket i förhållande till chokladen i struten… Men det är glädjande att utbudet ifråga om låglaktos/laktosfria produkter blir större!

  2. 2 itmamman april 26, 2008 kl. 4:55 e m

    Pippi, har ni hunnit testa den?! Bra, som du säger, att det laktosfria utbudet blir större.
    När jag tänker efter har jag nog aldrig ätit en glass jag tyckt illa om. Finns det sådana? En tanke bara.😉

  3. 3 Pippi april 26, 2008 kl. 11:20 e m

    *hahaha* Jo, det finns en glass som jag bara smakade en tugga av. Sedan tog det tvärstopp. Den tillverkas inte längre och blev kanske inte den succé GB hoppats på? Minns inte längre vad den hette, men den var gul och hade en pinne av inplastat toj… Ljuva 80-tal🙂 Men nu verkar utbudet ha kvalitetssäkrats big time. Det finns ju inga illasmakande glassar längre😉

  4. 4 itmamman april 27, 2008 kl. 12:04 e m

    Pippi, menar du Lollipop-glassen?! Den var ju jättegod! Ett rosa tuggummi i pinnen? Mmmmmm…

  5. 5 Pippi maj 1, 2008 kl. 9:27 e m

    Ja, så kanske den hette?! Det där rosa tuggummit var dessutom förpackat i blå, ganska hård plast. Tur att smaken är som baken *hihi* Hur är jag bara förälskad i Ben & Jerry’s…


Kommentera

