Avslöjandet

Här har vi reportaget i Mama:

Persilja, min kära, kära bloggvän är den det handlar om. Hon visar upp sitt hem och sina loppisfynd. Det står också om hennes webbutik (Se länk i högersplaten) Persiljas Verkstad. I´m so proud of her så jag börjar prata engelska!

Föreläsningen igår var inte lika bra som reportaget tyvärr. Jan Hylén pratade om digitala lärresurser. Han tog upp sånt som hur man kan se på det där att välja skrivna läroböcker kontra webbresurser. En och annan bra länk tog jag med mig därifrån, men jag saknade… Ja, vad? Kanske att han inte lyfte fram undersökningar som visar att eleverna lär sig bättre när de är intresserade och använder digitala verktyg. Nu är allt så mycket upp till varje lärare. Vill man inte hjälpa eleverna att få en digital kompetens, så behöver man inte. jag hade hoppats på ett eldigt tal, men det uteblev.

Men det var iallafall skoj att träffa mina kollegor från förr och nu. Vi hamnade på Dubliners och pratade över en öl. Mycket IT-prat och annat prat blev det. I love them!

1 Response to “Avslöjandet”


  1. 1 Persilja april 30, 2008 kl. 5:37 f m

    Nämen, jag har inte varit in på någon dag och så är det jag överallt! Haha! Tack för reklamen och gratulationerna! Kram!


Kommentera

