Jag har hittat den

Just nu röjer jag i förrådet och vad fanns där om inte: Voilá:

Just det – min symaskin. Den som jag upptäckte var försvunnen den 2 december förra året, när jag hade tänkt sy gardiner. Ett infall som inte kommer ofta. Drygt fyra månader senare dök den alltså upp bakom några brädor och fällsängar. Tur att man har ordning på sina saker.

10 Responses to “Jag har hittat den”


  1. 1 Pippi april 12, 2008 kl. 5:50 e m

    Den var ju i förrådet och därmed på en bra plats 😉 Jag tror stenhårt på devisen att saker alltid dyker upp när de ledsnat på att gömma sig *hihi*

  2. 2 IT-mamman april 12, 2008 kl. 9:39 e m

    Pippi, om du visste hur mycket jag hade letat där! Är asdålig på pantgömme.

  3. 3 Pippi april 12, 2008 kl. 9:46 e m

    Pantgömme? Det måste vara ett sånt där sörländskt ord…

  4. 4 Mattemamman april 12, 2008 kl. 10:29 e m

    IKEA, så slipper du sy, med eller utan maskin!!! Annars så finns ju Göksäter. De har så goda räkbaugetter, billigt!!!! Lite överkurs…. jag har fått min första ”totalt vem är det kommentar” och det är jätteskoj!!!!

  5. 5 Ozzy april 13, 2008 kl. 2:50 f m

    Hihiii! Som jag haver väntat! För symaskiner är ju ändock inte prylar av typen ”solbrille-paraply-slarva-bort”

  6. 6 Ozzy april 13, 2008 kl. 2:50 f m

    PS: Vad skönt att dina bloggkommentarer fortfarande följer vintertid.

  7. 7 Maken april 13, 2008 kl. 4:20 e m

    Pippi: Det är väldigt dialektalt, pantgömme. Ute på ön där jag växte upp, tre mil härifrån, kallades det rövsitta. I grannbyn på ön kallades det bollstå.

  8. 8 IT-mamman april 13, 2008 kl. 7:43 e m

    Pippi, Maken har visst svarat på din pantgömmefråga. Vad kallas det hos er när en räknar, de andra gömmer sig och hittas man måste man gasa järnet för att hinna ”panta” sig på ett träd eller liknande? Eller leker man inte sånt i norr?
    mattemamman, om du visste vad jag utnyttjat att köpa färdigsydda gardiner det senaste! Men Göken är bra – åker dit någon gång om året ialla fall.
    Ozzy, nu ska vi inte vara näsvisa. Symaskiner är MYCKET lätta att tappa bort. Faktiskt.
    Maken, rövsitta – är det inte det du gör på jobbet?

  9. 9 Maken april 13, 2008 kl. 9:28 e m

    Jag citerar din egen kommentar, tror jag: Nu ska vi inte vara näsvisa.

  10. 10 Persilja april 16, 2008 kl. 5:48 f m

    Hemma på min gata i stan kallade vi det kull, det trodde jag var ett helsvenskt ord, men det kanske det inte är?????? Och när man pantar sig på ett träd sa vi ”dunk mig”, man dunkar sig alltså. Ibland hade vi en burk och då kallades leken sparka burk och man dunkade sig genom att sparka på en (öl)burk och skrika burk. Men så var jag ju stadsunge också!


Kommentera

