Jag hatar..

…hemglassbilen klockan 21.20 en torsdagkväll.

6 Responses to “Jag hatar..”


  1. 1 Mattemamman april 11, 2008 kl. 7:05 f m

    Full förståelse. Själv bor jag på landet och bilen tutar långt härifrån. Dock samma tid. Mitt problem är istället att de gånger jag vill handla får jag springa runt och jaga den. Det har faktiskt hänt att jag kastat mig in i bilen och haft ”bilrace” efter tutet. Fönstret nere, allt tyst och så när ”tuttruddilut” kommer har jag pejlat in riktiningen och så iväg……. Vad gör inte en mamma för sina barn:-)

  2. 2 itmamman april 11, 2008 kl. 5:35 e m

    Mattemamman, jag kan se dig framför mig!! Rullar runt på golvet och skrattar!🙂

  3. 3 Pippi april 11, 2008 kl. 6:04 e m

    *fniss* Denna glassbil. Alltid en källa till glädje och förtret😉 ”Vår” glassbil kommer tack och lov inte 21.20 vardagskvällar. Bara under bästa middagstid, varpå den lugna matstunden förbyts till en tjatstund…

  4. 4 BARAPersilja april 11, 2008 kl. 6:43 e m

    En jädra tid att trudelutta på!!!!!
    Här kommer den i normal tid, men den backar in på vår tomt och ställer sig bredvid vår husvägg. Tror du jag kan hoppas på att barnen missar den nån gång??? Bara för att vi var trogna kunder i somras ger de oss den ”servicen” men nu känner vi oss TVUGNA att handla när vi får special treatment…
    Ett tag var killen MYCKET trevlig och MYCKET hunk så det var så trevligt så, men nu är det en knappttorrbakomöronen kille som inte har ”det” och då är mamman i familjen inte lika glad varje måndag…
    Den lyckas dessutom alltid komma halv fem kvart i fem, precis när alla är som hungrigast…

  5. 5 Bloggblad april 11, 2008 kl. 7:49 e m

    Nu har jag läst ifatt här. Maken verkar ha häcken full…. och du med. Men lura mig inte att hitta fler roliga bloggar, jag hinner inte med mina gamla favoriter!

  6. 6 itmamman april 12, 2008 kl. 3:04 e m

    Pippi, middagstid är illa det med. Glassbilen kommer alltid olägligt helt enkelt!
    Persiljansson, egen leverans! Du måste vara populär! Knappttorrbakomöronenkillen kanske är förtjust i dig?!
    Bloggblad, jag luras så mycket jag vill! Fast i mattemammefallet luras jag inte utan är ytterst seriös.


Kommentera

