Fixat

Nu är det klart! Semestern är ordnad! Det gick så döfort att fixa att jag nästan blir lite skakis. Jag brukar börja googla semesteralternativ i november inför sommaren därpå för att hitta något bra, men så blev det inte i år. En brand, nytt jobb och lite annat har stulit mitt fokus. Så igår satte jag datorn i händerna på Maken och sa: ”Sök!” Tänkte att i år ska han få lägga en x antal dagar på att hitta en varmt ställe med lägenheter precis vid stranden, gärna mitt i en liten ort vid strandpromenaden. Och (här kommer det viktigaste) det får inte vara för dyrt. Få ihop det om du kan! Han hittade det efter tio minuter. Nästan lite nesligt. Hit blir det:

Bild av Vinko Sunde Flickr/ Creative Commons.

Podgora heter det och ligger i Kroatien. Mottar tacksamt kommentarer om det är någon av er som har varit där. Fast skippa ”det är mycket mygg-kommentarerna”. Sånt oroar jag mig för ändå.

 

10 Responses to “Fixat”


  1. 1 Johi april 5, 2008 kl. 9:35 f m

    Nä nu blir jag riktigt riktigt avis! Vi har pratat om Kroatioen flera gånger. Då fick jag bra tips av vår kära hemspråkslärare A (som matteboken). Fråga henne! Hur känns det då att maken ordnade allt? Jag är ju ett sånt kontrollfreak som om J hade fixat en resa så snabbt så hade jag automatiskt tänkt att något är lurt… Trevlig helg!

  2. 2 itmamman april 5, 2008 kl. 2:05 e m

    Johi, tack – jag ska fråga henne när jag träffar på henne! Det känns som sagt lite konstigt att inte ha ordnat det själv. Men… jag fick säga ja innan han bokade. Lite kontrollfreak är jag nog med. Trevlig helg på dig med1

  3. 3 ITmira april 5, 2008 kl. 5:54 e m

    Låter ljuvligt!!! Jag var där som åttaåring, på den tiden det hette Jugoslavien, med föräldraskapet och en husvagn. Vi bodde grannar med en (för det mesta) aspackad tysk. Han somnade under grillen, med en brinnande kyckling och en helförbannad fru. Goá minnen 🙂

  4. 4 itmamman april 5, 2008 kl. 9:28 e m

    IT-Mira, var i Jugoslavien var du? Jag var i Dubrovnik när jag var 15. Väldans vackert! Men Podgora, hur är det där? Har de aspackade tyskar där med? Hoppas man inte blir en helförbannad fru själv.. 😉

  5. 5 Ö-Helena april 5, 2008 kl. 10:27 e m

    Åh vad fint det ser ut! Jag har aldrig varit i Kroatien, men goda vänner som har varit där gillade det skarpt och berömde särskilt den goda maten.

  6. 6 Magda april 6, 2008 kl. 8:29 f m

    Jag har inte varit i Kroatien (Podgora vet jag dock inte om det är), men har vänner som varit där och som enbart har GOTT att säga! Vacker natur, lugn stämning, trevliga människor, sköna bad och god mat. Billig öl också! 😉

  7. 7 itmamman april 6, 2008 kl. 8:48 f m

    Översättarhelena och Magda, tack!! Nu är jag inte lika rädd för mygg längre. Det goda väger över. 🙂

  8. 8 InredningsnördenPersilja april 9, 2008 kl. 8:44 f m

    Har bara hört gott om Kroatien! Har en bakteriefobisk vän som var där och var SÅÅÅ nöjd för att vattnet man badade i var så rent! Alltid något!

  9. 9 BARAPersilja april 9, 2008 kl. 8:45 f m

    Önskar jag nångång kunde komma ihåg att ta bort mitt förbättrade namn. Ändrar jag hänger det med i flera kommentarer. Måste nog dricka mer vin-såg i DN att det var bra mot demens.

  10. 10 itmamman april 10, 2008 kl. 5:02 e m

    Inte-så-bara-Persiljan, en bakteriefobisk vän – det skulle kunna vara jag! Skål!


Kommentera

