Med Ben & Jerry i magen och IT i huvudet

Jag är glad. Lite småpirrigt lycklig. Varför då då? Vet inte riktigt, men kanske för att

  • 3-åringen verkar vara frisk efter många heta dagar med feber.
  • solen skiner och fåglarna sjunger.
  • Maken fick en sändning med smakprover på Ben & Jerry-glass. Gott.
  • många lärare i kommunen verkar vara på gång med att få in IT i undervisningen. Yeah.

skoskydd1.jpgMan träffar rätt många pedagoger när man far runt och träffar IT-ansvariga ute i förskolor och skolor. Det blir många blåa skoskydd på fötterna. (Jag jobbar som IT-pedagog, om jag inte har berättat det. Jo, det har jag…) Dessa lärare vill få fart på barnens digitala användande. Inte alla kanske, men många. Imorgon lanserar vi en massa tips och tricks i vår så kallade IT-Guide som ligger i vår skolplattform. Det kommer att bli voki-tips, blogg-tips och en massa annat matnyttigt! Jag tror faktiskt att det kan få fart på en hel del.. I eftermiddags höll jag ännu en bloggkurs för några intresserade lärare. Man blir nästan nykär i kroppen när man ser hur de hittar in i bloggvärlden! Som sagt, vi går mot ljusare tider.

Men jag märker också att jag inte är lika bloggsugen själv längre. Nu får jag ju utlopp för mitt databeroende en stor del av arbetsdagen och så bloggar jag i jobbet. Varje torsdag. Vi har delat upp det mellan oss och torsdag blev min dag. Bloggen har vi för att folk i kommunen ska kunna hålla koll på vad vi gör, så jag bloggar ganska belevat och vuxet där. Inte alls som här. Lovar.

0 Responses to “Med Ben & Jerry i magen och IT i huvudet”



  1. Kommentera

Kommentera

