Någon tog min timme

Jag var tvungen att googla för att vara säker. Och visst är det sant: Det blir sommatid i natt. Nu blir vi snuvade på en timme som inte är värd ett skvatt när vi får tillbaka den i höst. Om vi är småbarnsföräldrar vill säga. För småfolket har inte vett att njuta av den där extra timmen när hösten kommer och då får vi föräldrar finna oss i att bli avryckta täcket i ottan utan att få sova igen timmen. Bahh! Jag vill ha min timme kvar! När jag var liten och sommartid var något nytt och stort vägrade jag att ställa om klockan under hela sommaren. Det var min protest som inte världen tog någon notis om. Så jag ställer väl snällt om klockan då. Fast jag har ju ingen. Jag ställer snällt om mobilen menar jag. God natt.

2 Responses to “Någon tog min timme”


  1. 1 Bockstensmannen (Jonathan) april 1, 2008 kl. 2:04 e m

    …och den där timmen som de tagit i förvar… var är den nu??

  2. 2 itmamman april 1, 2008 kl. 7:52 e m

    Undrar jag med…

    Undrar också över varför du kallar dig Bockstensmannen…


Kommentera

