Dagen efter

Villken underbar dag! Regnigt och grådaskigt ute och en seg dag inne. Idag är det dagen efter, barnen har kommit hem igen efter en natt hos farmor på Ön och det har kännts helt legitimt att inte göra något. Förutom att röja upp efter igår .

Festen är över och Maken är glad. Och jag är glad. Goa vänner från när och fjärran förgyllde kvällen. (Är ni nyfikna kan ni läsa om det hos Maken, om inte så fortsätter ni här.) Det är konstigt med nära vänner långt borta som man bara träffar ungefär en gång om året, två om man har tur – man fortsätter prata där man slutade sist och det känns som om man sågs förra veckan. Sen finns det nära vänner som bor nära. Barndomsvänsmamman är en sån (bland flera andra). Igår sprang vi fram och tillbaka mellan våra hus och lånade stolar (jag) och borrmaskin (hon) och fikade ihop. När hon kom in i vår hall med en stol under armen ropade hon:

”Oj, var är alla saker?”

Hon kommer oftast in här när barnens ryggsäckar står snubbelvänligt urplacerade i hallen och skor och termobyxor samsas i ett allmänt kaos. Henne behöver jag inte ljuga för genom att städa. Men igår hade jag tryckt in allt som brukar belamra hallen i vår lilla klädkammare. Barndomsvänsmamman såg nästan chockad ut och då visste jag att jag hade städat ordentligt.

Hej alla läsare som var här igår! Jag fick reda på att flera av er har hittat hit till bloggen utan att jag har vetat om det. Hej också till er som blev sjuka och inte kunde komma. Vi ses en annan gång!

2 Responses to “Dagen efter”


  1. 1 Johi mars 9, 2008 kl. 11:06 e m

    En seg dagen efter är man värd! Hoppas du kan njuta av ditt välstädade hem några dagar till eller är det redan kaos? *ler*

  2. 2 itmamman mars 10, 2008 kl. 9:24 e m

    Johi, ett lätt kaos har infunnit sig, ja.🙂


Kommentera

