Ett livstecken

Nej jag bloggar inte så mycket nu. Min syster påminde mig precis om det. Det är liksom lite hektiskt. På lördag är stora festen och jag har inte helt koll på läget. Mitt nya jag är inte så bra som mitt förra jag. Den upphottade versionen har en del buggar. Men badrumsskåpet är städat, så varsågoda att kika in där. Och sopskåpet är som sagt pimpat. Däremot hoppas jag inte att någon öppnar dörren till klädkammaren eller förrådet för då kan de råka ut för en olycka när de får allt som finns där inne över sig. Som tur är verkar Maken ha bättre koll på allt. Han skriver inköpslistor i excel (!) och läser recept till höger och vänster. Världen är upp och ner i IT-hemmet, men jag är faktiskt ganska nöjd med det.

Kvällens att-göra-lista:

  • Ringa runt och skrapa ihop de tjugo stolar som saknas.
  • Städa det badrum som jag glömt bort att vi hade.
  • Stryka dukar.
  • Inte stryka gardiner. Släcka ner ordentligt så att ingen bryr sig om dem.
  • Fundera ut hur borden ska placeras så att alla får plats. Lite väl kallt på balkongen.
  • Räkna madrasser, täcken och kuddar och se om vi kan husera alla övernattande folk som jag har lovat sängplats.
  • Röja sovrummet som brukar hamna längst ner på städalistan. Förhoppningsvis hitta kläder på golvet som har varit försvunna ett tag.

Men nummer ett är att sluta blogga för idag. Nu. Genast.

5 Responses to “Ett livstecken”


  1. 1 Johi mars 5, 2008 kl. 9:06 e m

    Det verkar som att ni har läget under kontroll, ni vet iaf vad som måste göras. Ha så kul och kom tillbaka till bloggandet snart, okej?

  2. 3 Ozzy mars 6, 2008 kl. 11:58 f m

    Jag har hört att det finns folk som städar enbart EFTER de haft fest, för det blir ju ändå så skitigt. Hmmm.

  3. 4 Persilja mars 6, 2008 kl. 12:24 e m

    Men höörru! Du borde verkligen ta till strömavbrottstricket nu! Det lät alldeles för stressigt!!!
    Hoppas ni får trevligt! Ps Gratta maken! Excel! Haha!

  4. 5 itmamman mars 6, 2008 kl. 5:37 e m

    Ozzy, de som alltid har det städat städar säkert efter sina fester. Vi andra måste städa både före och efter.😦

    Persilja, jag har funderat på det… Men då kan vi inte ha musik. Hmm, svårt. Tack, jag ska gratta honom! Visst är det nördigt att skriva inköpslista och räkna ut i Excel! Hjälp.


Kommentera

