Låt eleverna göra egna pass (olagligt?)

Äntligen! På samma ställe som i förra inlägget, Bighugelabs, (tack igen Fru Gourmé) finns hjälp att göra egna pass. Det har jag letat efter! När eleverna skulle läsa om Europa fick de bli utrikeskorrespondenter med ansvar för olika områden. Jag hade tänkt skicka ut dem med egna pass, men hittade aldrig något lätt smidigt sätt att göra sådana. Klart man kan fixa till det i Publisher eller något annat program, men jag vill ha det så smidigt som möjligt. Därför bidde det inget. Men nu ger jag mig själv ut i världen trots att print-screen-kortet är suddigt (alla mina förlorade kort ligger på en skiva och ska in i datorn någon annan gång…). Hoppas det blir godkänt vid eventuell kontroll.

utores1.jpg

5 Responses to “Låt eleverna göra egna pass (olagligt?)”


  1. 1 Najtan februari 24, 2008 kl. 2:08 e m

    Jag måste bara fråga,
    var det du som kom ut från bibloteket idag ?🙂

  2. 2 itmamman februari 24, 2008 kl. 4:54 e m

    Najtan, ja det var det och då måste det ha varit du som kom in samtidigt! Ibland när man ser folk snabbt hinner man inte känna igen dem tillräckligt för att heja. Jag funderade på det jag med. Säger hej nu istället!

  3. 3 anne-marie Körling februari 24, 2008 kl. 9:22 e m

    Hej – till mitt lilla rike fungerar ditt pass alldeles utmärkt. Du ska till och med få en liten stämpel. Allt gott. Anne-Marie

  4. 4 Persilja februari 26, 2008 kl. 7:56 e m

    Hej du!
    En hedersam tredje plats har tilldelats frun! GRATTIS!!!!
    Det var många som ville krypa in i ditt sopskåp och fly världen. Jag tror du funnit en nisch där! Skulle IT-samordningen bli för tråkig kan du alltid sadla om och bygga små lådor för trötta sopsorterare att krypa in i och glömma allt för en stund.
    Sex röster (av 41) fick du men också många hedersomdömen!
    Grattis!!!

  5. 5 itmamman februari 26, 2008 kl. 10:44 e m

    Anne-Marie, åh jag älskar stämplar! Kommer genast!

    Persilja, tredje pris till moi?! Jag är ytterst hedrad. Måste in till dig och se vem som vann. Spännande!


Kommentera

