Bighugelabs

Fler och fler av mina kollegor på min (förra) skola har upptäckt bloggens förträfflighet i undervisningssammanhang. En av dem har en länk på sin blogg till Bighugelabs – ett ställe där man kan göra massor av kreativa saker med sina bilder. Jag provade att göra ett trading card. Ja vad säger man på svenska? Allt sånt heter Pokémonkort i min värld. Vad man kan använda detta till i skolan? Tja, viktiga personer ur historien kan väl blandas med viktiga personer ur nutiden. Man kan göra klassens eget spel. Eller en recension som lockar till läsning. Ja jag har skrivit om det förr… Eller så kan man göra något annat. Låt eleverna komma på idéer.

tradingcard11.jpg

0 Responses to “Bighugelabs”



  1. Kommentera

Kommentera

