Direktrapport

…från Armhålan. 

Maken och jag stegade in på:

dsc00039.jpg

kl. 11.15. Där fick vi genast varsin slushdricka i stark suspekt färg i handen. Sedan traskade vi rad upp och rad ner och tittade på kaffemaskiner, kaffemaskiner, glassmaskiner, bakverk, kaffemaskiner och lite annat. För dagen var jag redaktionsassistent, så stod det iallafall på namnbrickan. Jag förskte se intresserad ut och provsmakade där det gick, vilket inte var överallt:

dsc00038.jpg

 

Oj, det syns ju inte vad det står! Det ska vara ”Inga gratisprover”.De har väl fått nog av mässgamar.Efter en timme kunde jag inte se så värst mycket mer intresserad ut (det var en ganska liten mässa), så jag lämnade Maken och tog min tillflykt till centrum. Hittade en hel del om man säger så. Imorgon blir det ännu mer shopping. Maken ska tillbaka till mässan, men jag har fått nog. Trivs bäst bland affärerna. Fast vad trött man blir av att knata gata upp och gata ner i jakten på det perfekta fyndet. Dödstrött. Tror jag måste vila upp mig på chocolaterian här intill hotellet. Vi hörs!

5 Responses to “Direktrapport”


  1. 1 Johi februari 13, 2008 kl. 8:16 e m

    Njut av minisemestern!

  2. 2 itmamman februari 13, 2008 kl. 9:10 e m

    Tack Johi, det gör jag! Ha det bra du med!

  3. 3 Miss Gillette februari 13, 2008 kl. 9:19 e m

    Ja, visst har det blivit kul shopping i Malmö? Man blir ju alldeles galen. Jag blir nästan avis på dig… Och kaffemaskiner — vem vill inte se hundratals olika kaffemaskinmodeller?😀 (Nä , nu fånade jag mig. Men inte vad gäller shoppingen.)

  4. 4 itmamman februari 14, 2008 kl. 8:26 e m

    Miss Gillette, galen var ordet! Jag har förköpt mig. Och nu kommer glassbilen.
    -Nej, barn, det blir ingen glass! Mamma har inte råd.

  5. 5 itmamman februari 14, 2008 kl. 8:26 e m

    Miss Gillette, galen var ordet! Jag har förköpt mig. Och nu kommer glassbilen.
    -Nej, barn, det blir ingen glass! Mamma har inte råd.


Kommentera

