Plötsligt händer det

Ibland händer allt på en gång. Jag har varit utan dator i över två veckor. Ingen msn och inga sparade e-postadresser. Tack och lov att 11-åringen har låtit mig använda hans dator ibland.

Så idag hände det! Jag är nu innehavare av två datorer. Två! Efter att ha famlat i en digital öken här hemma får jag allt på en och samma gång. Hämtade min jobbdator på IT-skrubben, en skrubb som ser ut som en tipp men som kommer att vara fix, färdig och välstädad på måndag morgon. Det var vad de två IT-pedagogerna som jobbar där den här veckan lovade mig innan jag försvann därifrån. Tror jag. Så har jag blivit lovad av IT-sjukhuset att min gamla dator ska vara klar idag. Jag får köra stereo. Detta är förresten det första jag skriver på min onersmulade jobbdator. Visst blir det fint? Märker ni ingen skillnad? Men det gör jag. Det är så lent att lägga händerna mot plasten som sitter runt tangentbordet. Det är nog meningen att den ska tas bort, men jag låter den sitta ett tag till. Nykänslan får sitta i.

Har förresten kopplat upp mig på msn. Ingen av mina ynka sju kontakter är uppkopplade! Hallååååå, jag är tillbaka! Nähä, fortfarande ingen. Kanske lika bra. Jag måste hinna packa. I kväll ska sönerna skjutsas ut till farmor på ön och i morgon ska lillan levereras till mormor. Maken och jag ska iväg på äventyr till Sveriges Armhåla, ett jobbrelaterat äventyr. Kanhända att jag låter bloggen bli en matblogg de närmsta dagarna. En non-GI-matblogg. Fett kommer att drypa, socker kommer att strös. 

I´ll be back!

2 Responses to “Plötsligt händer det”


  1. 1 crejsiPersilja februari 13, 2008 kl. 9:54 f m

    Få se nu, armhålan…var det Gbg nu eller?

    Låter härligt med fett och socker!
    Så fort det blir vår och jag tänker tanken (eller nuddar tanken) att jag ska omforma min kropp (liksom förflytta det som sitter fram mer bak eller upp (maage blir byst och rumpa typ) inför bikinisäsongen dååååå inträffar det konstiga att jag blir totally fixerad vid fett och socker. Det är som att kroppen reagerar av sig själv. VARNING, lågsäsong på väg, inför kod röd (=bygg upp fettdepåerna…)

  2. 2 itmamman februari 13, 2008 kl. 4:38 e m

    Göteborg va?! Nä, nä. Du får gissa (Det som du är så bra på, ha, ha!) igen. Eller så kommer jag med ett avslöjande inlägg snart. Ja, det gör jag. Måste hjälpa dig på traven lite.


Kommentera

