Yahoo Live

Nytt! Med Yahoo Live kan man göra direktsändningar med hjälp av webbkameran helt gratis. Något för nyhetssändningar från klassen? Kompisar, farmor och mormor bjuds in att kolla. Eller är det åldersgräns på att signa upp sig? Ska kika vidare på det vid ett annat tillfälle, men nu ska jag se ett inspelat Linley och tänker stänga av datorn för ikväll. God natt!

7 Responses to “Yahoo Live”


  1. 1 Bloggblad februari 11, 2008 kl. 10:22 e m

    Jag såg Lynley igår, och upptäckte att jag hade sett det förr, men jag njuter av språket och miljön så det spelar ingen roll att jag vet vem som gjorde’t.

    Förresten – hur går det med PUL-lagen om man spelar upp så där?

  2. 2 Johan Ronnestam februari 11, 2008 kl. 10:57 e m

    Tack för länken🙂

    Och grattis till Sveriges skönaste blognamn.

  3. 3 itmamman februari 12, 2008 kl. 9:03 f m

    Bloggblad, upptäckte också att jag sett programmet förut. Det brukar inte vara något problem, för jag glömmer alltid bort vem mördaren är, men inte i just det här avsnittet. Såg bara början och sen iddes jag inte mer. Synd. Fast Lynley kan man se för miljön, absoult.
    PUL ja. Är eleverna och deras föräldrar med på det, så är det inget problem. Det är samma sak med vad man lägger ut på bloggen och allt man publicerar. Framför en webbkamera syns inte så många i taget, så risken att någon som inte vill vara med hamnar där är minimal. Det ska nog gå bra.

    Johan Ronnestam, kul med celebert besök! Klart jag länkar till bra grejer. Och tack för uppmuntran! Nu svävar jag på moln hela dagen.

  4. 4 Skilda Pappan februari 12, 2008 kl. 3:24 e m

    Mm.. härlig blogg!

    Skön tanke.

    Tack!

  5. 5 itmamman februari 12, 2008 kl. 5:38 e m

    Hej, Skilda pappan! Skoj att du hittade hit!

  6. 6 Nisse februari 13, 2008 kl. 9:56 f m

    Tänk vilka möjligheter det finns.

    Tänk om en skulle våga sig på att aktivera den där webkameran som står i hyllan och så skulle jag kunna ha den riktad mot min kontorsstol och så då en ruta till höger uppe i fönstret på min blogg som visar när jag är ‘live’. Gud va spännande! Eller inte?

    Håller nog mer på att det kan vara ide att använda för att utveckla ungas mediaintresse och estetiska riktningar. Förutsatt att all form av ‘missbruk’ är bortfiltrerade.

    Ha’ de’!

  7. 7 itmamman februari 13, 2008 kl. 4:40 e m

    Nisse, du kan ha ditt eget program! Det vore skoj! Säg till när du sänder bara.


Kommentera

