Melodifestivalen

Då var var det dags igen. Chips och godis i tv-soffan och så ska bidragen sågas och hyllas. Annas Kaos har en You Tube-film där du kan lyssna på bidragen och börja fundera redan nu på vem som ska vinna.
Jag gillar Amy Diamond – hon har en störtskön röst. Och hennes låt kan funka. Sen blev jag lite svag för Michael Michailoff. Jag tror att 9-åringen och 11-åringen kommer att ringa ner svt så att E-type och The Poodles går vidare och det gör väl inte så mycket. Det är ändå lite tryck i låten och med ordet fire i texten kommer säkert E-type till sin rätt. Okej, Velvet kan också få en chans. Jag tippar på att dessa bidrag är de fyra som får flest poäng ikväll. Men Christer Sjögren… Hjälp. Fattas bara att han gör en musikvideo på en alptopp iklädd lederhosen. Han lär iallafall plocka poäng från Tyskland.

Kolla in Annas kaos och lyssna själv.

Uppdaterat: Christer till Globen. Jaha. Gäsp. Amy till Globen. Bra. God natt.

10 Responses to “Melodifestivalen”


  1. 1 Bloggblad februari 9, 2008 kl. 6:15 e m

    Jag har tänt brasa och ljus och ska titta hela kvällen (om jag inte somnar) men jag vill inte höra nåt i förväg.

  2. 2 Johi februari 9, 2008 kl. 9:15 e m

    Varför är alltid pausunderhållningen kass?

  3. 4 itmamman februari 9, 2008 kl. 9:49 e m

    Bloggblad, låter som en skön kväll! Hoppas du röstade rätt.

    Johi, ja Björn är jättebäst, fast Morgan Pålsson är nog ännu bättre.

  4. 5 kajsasi februari 10, 2008 kl. 1:27 e m

    Jag satt vid datorn och sedan tittade jag på filmen ”Flickan med pärlörhängena”. Alltså ingen melodifestival här inte.

  5. 6 itmamman februari 10, 2008 kl. 5:04 e m

    Kajsasi, jag har redan sett Flickan med pärlörhängena, annars kanske jag hade valt den också. Nej, det hade inte gått. Familjen hade demonstrerat med plakat.

  6. 7 Rana februari 11, 2008 kl. 12:39 e m

    Gubben får röster av Tyskland, ja – men även Österrike. Vet inte om det gör saken bättre eller sämre. Något som definitivt gjorde saken sämre var de flirtigt höjda ögonbrynen (du missade väl inte dem??) som förmodligen var avsedda att verka charmiga, men som gjorde att vi i tevesoffan råkade spy lite. Den tokroligt rynkade näsan hade samma effekt. Fy fan.

  7. 8 itmamman februari 11, 2008 kl. 7:19 e m

    Rana, och så får han några poäng av Norge. De älskar svenska dansband har jag hört. Funderar på att göra något åt Värmlands telefonnät lagom till finalen, så vi slipper se karln i Serbien… Fast hur gör man?

  8. 9 jonathan februari 12, 2008 kl. 4:44 e m

    Om Christer skickas till Serbien stegar jag upp på svenska ambassaden här i Bryssel och återlämnar mitt svenska pass för alltid!!

    Såg förresten ett inslag från Smålandsnytt på webben, där de var ute på stan i Jönköping och skulle höra vad folk tyckte om stadens dotter Amy Diamond.

    ”Näääeeeeh, ho va la ente så där…” sa ett äldre par. ”Fast Christer va bra. Han ä menn idål.”

    *Christer* alltså, inte ens Christer Sjögren. Pangschisarna är FÖRNAMN med karln!!

  9. 10 itmamman februari 12, 2008 kl. 5:40 e m

    Jonathan, på sätt och vis kan det bli skoj att se Christer (Han utan efternamn) i finalen. Chipsen blir nog extra goda om man får förfasa sig lite.


Kommentera

