Tortyr

Vad ska man inte göra i februari? Särskilt inte när man är blek och lätt förkyld?

Svar: Prova baddräkt.

Och vad gjorde jag idag?

Provade baddräkt.

Det var starkt ljus i affären. Ingen musik ur högtalarna.

Där och då bestämde jag mig. Jag ska börja träna. Det är nödvändigt. Wii tycks inte ha gett det resultat jag ville. Kan någon dra med mig på Friskis och Svettis? Det kan jag tänka mig att göra. Men jag måste bli meddragen. Snälla, detta är ett rop på hjälp.

Om det blev en baddräkt? Jo. Allt för att slippa leta vidare.

8 Responses to “Tortyr”


  1. 1 Johi februari 6, 2008 kl. 9:14 e m

    Hade du bara bott på den vackra gröna ön så hade vi kunnat träna ihop. Sitter faktiskt här i svettiga träningskläder efter ett spinning- och bodypumppass. Ska slänga mig i duschen nu.

    En liten tröst är att jag tror inte att det finns någon som gillar att prova baddräkter och som ser nice ut i alla hemska provrum. Det är bara ett nödvändigt ont.

    Kram

  2. 2 itmamman februari 6, 2008 kl. 9:39 e m

    Kram på dig med Johi! Fast även om jag hade bott på ön vet jag inte riktigt om spinning och bodypump passar mig… friskis och svettis låter bonnigare och enklare. Allt som inte är på engelska låter snällt mot kroppen på något sätt.

  3. 3 ITmira februari 6, 2008 kl. 10:26 e m

    Nej då, spinning är snällt…och jag ska vara extra snäll mot dig om du går med 😉

  4. 4 itmamman februari 7, 2008 kl. 5:48 e m

    ITMira, det skulle vara för att det är du då. Fast när tre av fyra IT-pedagoger går på samma spinningpass känns det som att kvoten är fylld. Jag får ta något annat. Men tack ändå! Om ett tag kanske jag vågar.

  5. 5 tinate februari 8, 2008 kl. 7:37 e m

    Nu överdirver du. Du är slimmad, vacker och har utstrålning.(Dessutom snygg i håret, trots oron efter det sista besöket hos frissan). Du är duktig på att blogga och har en ny karriär på gång i arbetslivet. En snäll man som köper trendiga kläder på sina utlandsresor och dessutom champagne hemma som du kan gå loss på. Inte behöver du träna! Spela lite Wii med barnen och om det tryter kan vi ta en promenad i Big High någon kväll. Du får gärna ta med dig dina stavar om det känns bättre. Ha det gott i helgen!

  6. 6 itmamman februari 8, 2008 kl. 8:08 e m

    My god, Tinate! Har du smuttat på vinet eller hur kan du få allt så om bakfoten?! Men jag suger i mig och njuter av orden även om de är uppåt väggarna. Jag tar gärna en power walk med dig någon kväll! Big High är inte fel. Vi ses!

  7. 7 Ingela februari 9, 2008 kl. 12:21 f m

    Jag ska åka utomlands i början av maj…fatta hur vit jag kommer att vara. Och hur bra skidföret måste vara ända till i mitten av april för att jag ska känna mej komfortabel i bikini. Oftast är somrarna här skonsamma på det viset att man inte nädvändigtvis behöver ha bikini på så många dagar. Möjligen ute i båten ibland, en riktigt varm sommardag mitt ute på sjön där inga mygg eller knott finns.

  8. 8 itmamman februari 9, 2008 kl. 9:21 f m

    Ingela, man får hoppas att alla andra är lika vita, så du smälter in. Lyllo dig som ska ut och resa!


Kommentera

