Webbdeckarna

Är det någon som har provat Webbdeckarna, ett material avsett för mellanstadiebarn? De ska lära sig att navigera på nätet och att tänka kritiskt. Jag hinner inte prova det med mina elever, men det kan ju vara ett tips för någon annan. Eller så har alla redan hört talas om det. Så kan det också vara.

2 Responses to “Webbdeckarna”


  1. 1 ITmira februari 4, 2008 kl. 8:03 e m

    Japp har provat det, ett par år sedan senast dock! Antar /hoppas att de uppdaterat det sedan dess. Men det är en bra site, lär dem källkritik, enkelt Internetanvändande mm. Kan tänka mig att flera av dina elever idag är mer avancerade än så, men när det släpptes, så var elever generellt mindre bevandrade på Internet. Skaffa dig en egen deckarlicens innan och testa, så kan du vid behov guida dem lite…

  2. 2 itmamman februari 4, 2008 kl. 8:18 e m

    ITMira, det var väl det jag tänkte… Kändes inte helt nytt. Nja, jag skaffar nog ingen deckarlicens utan lägger nog krutet på annat. Vilken sorts kylskåp vi ska ha och sånt. 😉


Kommentera

