Nu vet jag det

Aha. Nu har jag fått kläm på en sak till. Man applåderar båda lagen som gör mål i knattefotboll, men man sitter tyst när motståndarlaget i basketmatchen gör mål. Om de är 94:or. Då är det allvar. Tänkte´nte på dé. Jag var den enda som tjoade på fel ställe. Till och med nallen höll tyst.

dsc00013.jpg

11-åringens lag vann med 96 – 60, så visst kunde bortalaget ha behövt lite support.

dsc00012.jpg

Får se om jag blir portad nästa match.

4 Responses to “Nu vet jag det”


  1. 1 Maken februari 3, 2008 kl. 8:12 e m

    Portad blir du knappast. Sedan är det faktiskt så att det brukar vara nästan lika många tillresta från andra laget, så det brukar liksom bli lite tävling mellan publiken och publiken också…

  2. 2 itmamman februari 3, 2008 kl. 8:14 e m

    Maken, men idag var det ovanligt tyst när det andra laget gjorde mål. De behövde lite tjo-hjälp.

  3. 3 Bloggblad februari 3, 2008 kl. 9:16 e m

    Hehe… känner igen mig… Maken och jag brukade dela upp sysslorna när barnen var i skjutsåldern, så han tog sporten och jag tog kulturen. Men ibland råkade jag hamna fel – och vad skit jag fick när jag ”skämde ut” mig… hejade på fel lag, på fel ställen… och jag som bara gick in för det och äntligen trodde att jag hade fått kläm på bollsport.

  4. 4 itmamman februari 3, 2008 kl. 9:31 e m

    Bloggblad, du är en själsfrände!


Kommentera

