Champagne i skåpet kan göra att vem som helst blir snäll

Flärdkvällen hos väninnan måste ha haft positiv inverkan, för idag var jag ingen bitch. Och på rasten förärades IT-Mira och jag detta av våra snälla kollegor:

Ett överlevnadskit för IT-pedagoger. Så omtänksamt! Champagne, choklad och vårblomma! Jag gömde allt i mitt skåp i klassrumment och, hick, var som sagt mycket snäll hela dagen.

På eftermiddagen träffades IT-pedagogerna (Jag är inte det än, men jag kan ju låtsas) och några till för att få Cleverboard förevisad. Någon som har använt det? Skillanad mot Smartboard? Tips mottages tacksamt. Efter mötet hann vi med en fika på flashiga caféet. För att hinna till dagishämtningsdeadline var jag tvungen att småspringa till bilen. På vägen dit mötte jag… en av dagisfröknarna. ”Jag har varit på möte!” ropade jag för att jag tyckte det var så pinsamt att bli påkommen med att vara i centrum när jag förväntades vara på skolan. Måste vänja mig vid att man får vara utanför en skolbyggnad på arbetstid. Kan bli svårt, men nödvändigt.

Nu väntar en skön kväll hos Kajkakmamman och Skoterpappan. Han har hetat så ett år, men har ännu inte köpt en skoter.. Det var längesen vi hade tid att träffas. För en stund sen ringde Skoterpappan och undrade om jag åt kött eller inte. Hmm, det var visst superlängesen vi sågs. I december, tror jag. Äta kött. Jag? Självklart!

4 Responses to “Champagne i skåpet kan göra att vem som helst blir snäll”


  1. 1 itmira februari 2, 2008 kl. 2:48 e m

    Nu ÄR du IT-pedagog, bara lite annat pyssel en vecka till. Och vi lovar att inte fatta alla beslut innan du kommer😉 Gardiner, kaffemuggar och annat viktigt…

  2. 2 itmamman februari 2, 2008 kl. 4:05 e m

    IT-Mira, menar du det?! Jag kikade faktiskt på kaffemuggar idag… Bara kikade. Förresten, på Hemtex har de halva priset på allt i hela affären. Kan vara bra att veta om vi ska skramla till gardiner.

  3. 3 Johi februari 2, 2008 kl. 8:29 e m

    *snyft* Nu har ni verkligen lämnat skeppet… Stort lycka till och glöm inte att vi ska luncha nån dag.

  4. 4 itmamman februari 2, 2008 kl. 10:05 e m

    Johi, nej då. Jag är kvar en vecka till. Sist ut. Men jag är redan avtackad så nu kan jag bete mig hur jag vill!
    Lunch, javisst!


Kommentera

