En sån där dag

Olika dagar är man olika lyckad. Idag var jag inte särskilt lyckad som lärare. Sträng. Arg. En vecka kvar på jobbet och så ryter jag till så det ryker ur öronen på mig.

Ikväll därtemot ska jag bli bortskämd hos en granne en bit bort. Hon ska öva homepartyförsäljning på mig. Bara mig. Massor av fina krämer och smink. Jag ska slappna av och bli vacker. Stor idé att bara gå hem och lägga sig sen! Vi borde ha bokat in träffen imorgon bitti klockan 6.00 innan jag ska till jobbet. Om jag nu ska bli vacker menar jag. Men jag kanske blir snäll och vän av att skämmas bort ikväll och då är jag säkert snäll och vän på jobbet också. Det kanske lönar sig ändå.

Imorgon är en annan dag.

6 Responses to “En sån där dag”


  1. 1 tinate januari 31, 2008 kl. 10:15 e m

    Imorgon tar vi nya tag. Jag var surkärring i måndags på mötet och hade en dip på onsdagslektionen, men hämtade upp mig idag. I morgon är det freadag och då är vi bara bäst! Och du kommer dessutom att vara snygg med skimrande persikohy! Heja IT-mamman!

  2. 2 itmamman januari 31, 2008 kl. 11:15 e m

    Tinate, Go teachers go! Yes, jag blir peppad av din entusiasm! Imorgon är vi bara bäst – helt klart.
    Men persikohy… Jag har inte fått alla produkter än. Vågar inte säga hur mycket jag köpte för.. Jag kanske är ett hopplöst fall.

  3. 3 Persilja januari 31, 2008 kl. 11:38 e m

    Alla har ”rätt” att ha såna dagar. Till och med lärare! ;D
    Alla mina fyra barn ”klagar” på en lärare och sägar att hon ALLTID är sur och arg. DET är värre!
    Men att visa att man är mänsklig och har dåliga dar, det är ju en slags pedagogik det också.
    Sov gott (djur)vännen!

  4. 4 Johi januari 31, 2008 kl. 11:40 e m

    Om du ligger helt helt stilla så kanske din makeup är lika fin när du vaknar?

  5. 5 frugourme februari 1, 2008 kl. 6:19 f m

    Surkärringar är vi allihop ibland. Jag har faktiskt introducerat det begreppet för mina elever. Jag har förklarat (på ett roligt sätt…) att när jag får tjata och gnälla allt för mycket, så blir jag en tjurkärring. Nu behöver jag bara ställa frågan ”Vill ni ha en tjurkärring?” med glimten i ögat, så vet dom vad som gäller. Det brukar bli mycket skratt och den negativa energin som brukar råda innan man som lärare ”tappar tålamodet” skrattas bort. Det kanske är det som är magi? Skratt alltså… Du kommer säkert att vara jättevacker i morgon!

  6. 6 itmamman februari 1, 2008 kl. 4:55 e m

    Persilja, så kan man också se det.. Men idag har jag varit tillbaka som mig själv tror jag, så ordningen är återställd. Djurvän… who?

    Johi, den makeupen for sin kos när jag gick och la mig igår, så även där var ordningen återställd idag.

    Frugormé, tjurkärring – bra ord! Och tack för champagnen förresten. Gömde den i mitt skåp i klassrummet hela dagen. Hick.


Kommentera

