PIM-examinator till eder tjänst

mynd.jpgIT-Mira och jag for till Stora Staden idag. Vårt mål var Myndigheten för skolutvecklings lokaler där vi skulle på träff för att kunna bli PIM-examinatorer (PIM = Praktisk IT- och Mediekompetens). Två lärare som släpps ut ur skolan är som kalvar på grönbete. Dessa fina ljusa lokaler! Och att bli bjuden på mat… glassigt.jpgwow! Jag tror jag kan vänja mig vid ett sånt liv. Vi är vana vid att äta skolmat som serveras på papptallrikar i den närbelägna föreningslokalen där vi oftast äter nu sedan vår skolmatsal brann upp. Det är helt klart glassigt att få känna sig som en vuxen människa som äter lunch i lugn och ro någon gång ibland. I fina fräscha lokaler. Riktigt najs. Och det blev inte sämre av att dagen var givande och bra på många sätt ur utbildningssynpunkt. Nu ska jag bli en uppmuntrande PIM-examinator som ser möjligheterna! Yes.

Hemma möttes jag av en styck familj + en styck kompis till 9-åringen. Strax därefter dök systerdotter och systerson upp med medhavda kakor tätt följt av Svågern. Kaffe, blockflöjtstutande och allmän kalabalik. Trevligt. Tur att man har Mama Scan i frysen och kan utfodra alla snabbt och lätt. Nu har alla åkt hem och jag funderar på om jag ska renskriva mina kråkfötter till anteckningar från dagen eller om jag ska spela Guitar Hero.

Det gick fort att bestämma sig.

8 Responses to “PIM-examinator till eder tjänst”


  1. 1 Annis januari 23, 2008 kl. 8:12 e m

    Hur många pimstjärnor har du? Jag har 3 nu och är väldigt stolt!😉

  2. 2 itmamman januari 23, 2008 kl. 8:20 e m

    Annis, grattis!! Jag har fyra och är också stolt. Visst är det en bra kurs?!

  3. 3 Magda januari 24, 2008 kl. 10:39 f m

    Åh… Jag har just hämtat hem examinationsuppgiften för stjärna nr 3.
    Men ”pedagogiskt minne”… Tänk att en enda liten fisig formulering ska kunna skapa sådan total blockering… GAH!

    GRATTIS till er andra!🙂

    /Magda
    som också finns på http://welldyermaker.blogspot.com/

  4. 4 Åsa K januari 24, 2008 kl. 10:53 f m

    IT-mamman – på väg att bli examinator! KUL!

    Åh Magda! Inte ska du bli blockerad av den fisiga formuleringen! Den ska ju ge dig frihet – inte begränsa dig. Du kan berätta om något från din egen skoltid, som elev. Du kan berätta något från din lärarutbildning. Och du kan berätta något ur din erfarenhet som lärare. Eller kanske något som förälder på föräldramöte. Dessutom är det viktigt att veta att det verkligen inte måste vara något som har med IT att göra. Vilken som helst av era svenskalektioner med läsning är ju till exempel ett kanonbra pedagogiskt minne – http://frokenfroken.blogspot.com/2008/01/tyst-lsning.html

    (PS, IT-mamman: Nu är det ju du som ska bli en uppmuntrande PIM-examinator som ser möjligheterna! Sorry om jag klampar in här. Nu litar jag på att du fortsätter denna uppmuntringskampanj🙂 )

  5. 5 Magda januari 24, 2008 kl. 4:03 e m

    Åsa… TACK! Jag har ju massor av minnen… Ska se hur jag ska göra!

  6. 6 itmamman januari 24, 2008 kl. 5:45 e m

    Åsa, du klampar aldrig in! Tack för att du tar dig så mycket tid att hjälpa oss lärare ute i landet med dina glada tillrop! Och se bara, Magda hittade ju massor av pedagogiska minnen när du hjälpte henne på traven.
    Go, Magda, go! Du kommer att lära dig massor!

  7. 7 Johi januari 24, 2008 kl. 11:01 e m

    Gratulerar till nya titeln! Jag är så glad över att jag hann få mina tre stjärnor innan jag gick på tjänstledighet. Hade varit segt att starta upp det igen när man kommer tillbaka.

  8. 8 itmamman januari 25, 2008 kl. 5:09 e m

    Johi, tack hörru! Gött att du blev klar med dina stjärnor och har det bakom dig! Men nu kommer fyran och femman…😉


Kommentera

