När jag som bäst behövde det..

… fick jag ett pris av Cecilia på Låt Stå-bloggen: ”You make my day award”! Tack Cecilia! Just den här helgen har följande inträffat: jag har fått finkläderna nerbajsade av en söt bebis och klantat mig så fatalt så att jag sprutade ner mig själv med bensin när jag tankade. Därför blir jag extra glad över priset! Det liksom gör att det andra förbleknar i jämförelse (även om nedbajsningen var något att skratta åt).

3-åringen har längtat efter att få träffa lilla bebissysslingen (hon som fick mig att byta kläder…) som skulle döpas i helgen, så mycket att hon knappt har pratat om annat den senaste tiden. Mötet blev trevande och till belåtenhet:

forstamotet.jpg
Skönt att mötet blev av. Stormen kunde ha satt stopp för det, men nu blev den ju inte så allvarlig. När den mojnade här på Västkusten vågade vi åka och märkte allteftersom att stormen tog samma väg som vi, ända bort till Östergötland… Här är vi på väg in i kyrkan med andan i halsen. Varför borstar man sig över huvud taget en sån här dag? Och varför hivar man upp kameran när man har bråttom?
pavag.jpg
Priset ja, nu ska jag ge det till tio andra. Reglerna är så här:

”Give the award to up to 10 people whose blogs bring you happiness and inspiration and make you feel so happy about blogland! Let them know by posting a comment on their blog so that they can pass it on. Beware! You may get the award several times!”

Jag skrev en lista på tio bloggare, la in alla länkar… och raderade allt igen. Det går inte att välja ut tio! Några blir bortvalda fast att jag vill ha med dem. Så därför gör jag uppror och ger priset till alla i min bloggroll. Fegt, jag vet, men det enda rätta enligt mig. Grattis till priset alla ni!

13 Responses to “När jag som bäst behövde det..”


  1. 1 Johi januari 20, 2008 kl. 8:12 e m

    Bebisbajs är ju inget kul och särskilt inte på finkläderna. Tur att det inte blåste så mkt som de sa så att ni kunde komma iväg.

  2. 2 Bloggblad januari 20, 2008 kl. 8:36 e m

    Bäbisbajs kan ju dra iväg rejält… här glömmer vi aldrig när den yngsta sket ända ut i hallen… flera meter. Och 2-årig storasyster spydde av lukten – och jag skulle dra av min bajsiga tröja medan jag torkade hennes spyor… ja, herregud. Skönt att de är vuxna.

    Blir nyfiken. Var i Östergötland? Känner inte igen husen…

  3. 3 IT-mamman januari 20, 2008 kl. 8:45 e m

    Johi och Blogblad, bebisbajs är ganska harmlöst om man jämför med bensin på kläderna… Jo, jag kan avslöja det, Bloggblad. Du är ju östgöte ju! Kom på det nu.
    Vi var i Motala. På bilden ser du husen som ligger mitt emot Motala kyrka.

  4. 4 itmira januari 20, 2008 kl. 9:47 e m

    Bäbisbajs ja…dottern brujar påminna mig om när jag stack ner fingret för att kontrollera den misstänkta doften i sonens blöja på IKEA-restaurangen, drog upp den igen…full av bajs.
    Najs, var ordet!

  5. 5 itmamman januari 20, 2008 kl. 9:58 e m

    IT-Mira, vad gjorde jag innan jag lärde känna dig?! Ska bli synnerligen roligt att sitta på en skrubb med dig och få höra det ena värre än det andra! =)

  6. 6 erica januari 20, 2008 kl. 10:05 e m

    Tack för fina priset😀

  7. 8 Nisse januari 20, 2008 kl. 10:56 e m

    Tjena!
    Jag fick också bensin över mig en gång. Vi skulle med någon färja? Till något land med dyrare bensin? I alla fall, vi stannade och tankade vid ett automatbensinställe. Stoppade i pengar, greppade det där tankhandtaget, höll det rakt upp medan jag öppnade tanklocket. Då ‘hostar’ det till i pumpen och en stor sprut bensin sprutar ut, rakt upp, över mig😐
    Och så var det ju lite bråttom. Vi skulle på färjan. Där fick jag sitta i bilen stinkande av bensin.
    Fick faktiskt ersättning från bensinbolaget för det där. Jag skrev till dem och klagade. Tror jag fick ca 300 SEK.

    Långt tidigare i livet fick jag bensin på mig och då kunde det ha slutat illa. Vår lilla bil vägrade starta. Öppnar huven, lossar bensinslangen från förgasaren och ber hustrun (hon sitter i bilen med vår då nya bebis i knät) starta (man kan göra så för att kolla om det kommer bensin – då funkar i alla fall bränslepumpen.) göra ett startande. Hon gör det och det sprutar bensin som attan. Jag riktar givetvis bensinstrålen bort från motorn ned i något litet hål så det kommer på marken. Ropar till hustrun att det räcker. Hon här inte p.g.a. motorljudet. Då böjer jag mig åt sidan för att stirra henne ilsket i ögonen och vrålar samtidigt ”Det räcker!”. Precis just då har jag ju givetvis omedvetet riktat om bensinslangen så den sprutar rakt på motorn och så skvätter det på mina händer.
    Jag vet inte med plötsligt låter det ”voff!”. Motorn börjar brinna och mina händer!
    Här var jag ovanligt sinnesnärvarande, jag satt händerna i var sin armhåla och kvävde elden. Stängde sedan motorhuven. Pekade med hela handen åt hustrun och vrålade: ”Ut! Bilen brinner!”. Hustrun ser skräckslagen ut, det ryker ur motorhuven och från mig. Hon piper iväg som en vessla. Jag rusat till bilens baksäte sliter ute en bilpläd. Öppnar huven och kväver resterande eld.

    Så det kan bli…

    Kramar!

  8. 9 itmamman januari 21, 2008 kl. 6:04 e m

    Nä men Nisse då! Glad att ni alla lever!

  9. 10 Daniel Karlsson januari 22, 2008 kl. 1:48 e m

    Östergötland… Grrr! Inte kom ni och hälsade på när ni var i faggorna, fy skäms!

  10. 11 IT-mamman januari 22, 2008 kl. 5:50 e m

    Danne Maräng!!! Första gången du är här? Saknar er!
    Hade som vanligt inte tid att åka förbi.. Men om jag inte minns fel…grrr..så var ni här bortåt i somras eller förra sommaren och kom minsann inte hit…grrr…! Fast det kanske kan bli om vi planerar noga. I sommar? Här? Där?

  11. 12 Ellinor februari 15, 2008 kl. 9:35 f m

    Hej
    Kunde inte låta bli att kolla upp din blogg! Ber å Ytts vägnar om ursäkt för det lilla (stora) intermezzot. Ta hand om er!
    Kram

  12. 13 itmamman februari 15, 2008 kl. 10:56 f m

    Ellinor, tack för att vi fick komma och för att Ytt bajsade ner mig (det var inte så mycket) så jag fick något skoj att skriva om.🙂 Snart ska vi bränna in bilderna på CD så ni får dem. Kram på dig och familjen! Undrar vad du har för blogg…. Jag har hört att du har en, men du kanske vill vara hemlig?


Kommentera

