Teamwork

Och så kom snön – den efterlängtade. Den behagade till och med lägga sig, vilket gjorde att områdets alla barn strömmade till minipulkabacken utanför vårt hus. Deras mammor och pappor vågade sig också fram och så blev det en sådan idyll av det hela att vi byggde en hel snögubbsfamilj ihop.

snogubbe3.jpg

Rullanet av snöbollar är en svår konst. Rullar man in några av fjolårets löv blir det extra bra.

snogubbe2.jpg

Okej då, extra bra kanske var att ta i, men snöbollarna blir iallafall dekorativa på ett intressant sätt.

Nu ska resten av familjen iväg till några av snögubbsbyggarna på julgransplundring. Jag skolkar från tillställningen och hämtar kraft i vårt snart tysta hus inför morgondagen. Tänkte göra sådana avkopplande saker som att skriva ut en massa papper och annat.  Och kanske surfa runt lite. Bara lite.

13 Responses to “Teamwork”


  1. 1 Snöfri zon januari 6, 2008 kl. 2:23 e m

    Snö?
    Vad är det för något?

  2. 2 itmamman januari 6, 2008 kl. 2:49 e m

    Persilja (du som gömmer dig bakom Snöfri zon!), menar du att ni inte har någon snö? Har inte kollat väderleksrapporten över hela Sverige på länge så jag har noll koll. Men ni har haft er beskärda del så det gör väl inget om ni har lite barmark ett tag? Hit med snön! Nej, styr inte upp över Norrland! Ska nog chatta lite med Gud (http://www.titane.ca/igod/) och höra om han kan fortsätta att styra om snöfallet.

  3. 3 Johi januari 6, 2008 kl. 5:00 e m

    Även här har det byggt snögubbe med morot till näsa och halsduk och allt… Jag hoppas morgondagen blir ok, jag har två sjuka barn här hemma så jag försöker komma in senare i veckan. Kram.

  4. 4 Persilja januari 6, 2008 kl. 5:43 e m

    Åker hjälmarna alltid på när grannskapet gör snögubbar…??? Skulle nog inte våga bo granne med er.
    Jo, vi har ca 1 mm snö men annars is. Men för all del, jag är rätt glad, eftersom jag kan gå ÖVERALLT på mina promenader med Pommac. Inga ängar som är sumpiga, inga diken som är vattenfyllda, inga åkrar som man får pulsa genom eller sjunka genom skaren. Bara istäckt mark överallt. Barnen däremot som måste låta brädor och skidor och bobar stå, de deppar.

  5. 5 Maken januari 6, 2008 kl. 7:22 e m

    På vägen hem från julgransplundringen upptäckte vi att de två största snögubbarna tappat huvudet/blivit halshuggna. Så hjälm är nog inte fel, trots allt.

  6. 6 anne-marie Körling januari 6, 2008 kl. 9:26 e m

    HEJ MIN VÄN, JAG TÄNKER PÅ DIG INFÖR SKOLSTARTEN… MÄRKLIGA HÄNDELSER…KAN DU KONTAKTA MIG… JAG HAR EN LITEN TANKE:..Anne-Marie

  7. 7 anne-marie Körling januari 6, 2008 kl. 9:27 e m

    JAG MENAR NÄR DET PASSAR DIG?
    KRAMSNÖ I MASSOR – HEJ DÅ!
    Anne-Marie

  8. 8 Pippi januari 6, 2008 kl. 9:28 e m

    Jullovet kunde väl haft ett sämre slut än det ni haft i dag?! Hoppas att allt går bra med uppstarten.

  9. 9 itmamman januari 6, 2008 kl. 10:02 e m

    Johi, stackare! Måtte barnen bli friska snart! Kram och kom till skolan när du kan.

    Persilja, jo här har vi alltid hjälmar i fall något skulle trilla ner från himlen eller så. Man kan inte vara nog försiktig. Och broddar har alla. Sen går vi runt med isdubbar i fickorna också. Och överfallslarm och…. jag återkommer med mer.

    Maken, halshuggna? En liga härjar! Överfallslarmet var nog inte obefogat då.

    Anne-Marie, tack! Har mejlat dig, nyfiken som jag är.

    Pippi, tack du med! Och hoppas ni får en bra start på er termin!

  10. 10 Mr. Toad januari 7, 2008 kl. 8:51 f m

    Är det Maken som går runt i bakgrunden och kollar hållfastheten hos kringliggande träd? Som sagt… verkar gå vilt till i pulkabacken.

  11. 11 Caroline januari 7, 2008 kl. 9:25 f m

    Även här kom det snö, och pojkarna gjorde en snögubbe.
    Men nu har allt tyvärr regnat bort, så det var inte mycket vinter vi fick!

    Hoppas det kommer en ny snöomgång innan vintern (vilken vinter?) är slut, snö är så vackert gnistrande i solsken.

    /Caroline

  12. 12 amelnestor januari 7, 2008 kl. 4:46 e m

    Ja, låt det komma mer snö! Jag missade all denna skönhet, den hade smält bort när jag kom hem!

  13. 13 itmamman januari 8, 2008 kl. 10:01 e m

    Mr Toad, nej ingen Make fastnade på bilden. Och pulkabacken… ligger inte där! Fast jag förstår att du frågar, du som bor i platta Belgien. Era backar ser väl ut så där? (Skoja)

    Caroline, ja det hoppas jag på. I vecka 7 när vi har sportlov!

    Amelnestor, Stackare… du som varit på en stekhet ö… Jag hade så gärna bytt!


Kommentera

