Nej!

Jag har helt missat att Martina Haag ska ha barn. Det har gått mig totalt förbi. Och nu blir jag nervös. Jag brukar vara sist med att ha koll på trender inom mode och bland kändisar, men jag har blivit aware of att det är trendigt att ha tre barn. Så vi skaffade vårt tredje vi också – man måste ju hänga med.

(Ett försök att skämta på bloggen om nu någon trodde jag var allvarlig…)

Men nu skaffar Martina och Erik Haag sitt fjärde! Tänk om fler börjar hänga på (Ja, ja Persilja, jag vet att du var först!) och så börjar man tänka att ”klarar de av det så ska väl vi klara det med”. It´s not gonna happen! Jag är fullkomligt nöjd och överlycklig över mina tre barn och jag orkar inte med ett till. Tyvärr. Så börjar kändisarna sätta sina fjärde barn till världen så säger jag personligen nej här och nu. Svart på vitt. Jag går emot strömmen och är glad över att vara otrendig. Och faller jag dit, ska jag läsa detta igen. Och igen och igen och igen…

Just det, IT-blogg var det ja.

9 Responses to “Nej!”


  1. 1 Pippi januari 5, 2008 kl. 12:13 e m

    Dina IT-inlägg är både bra och inspirerande, men dina andra tankar är minst lika givande att läsa🙂 Tycker att du kan fortsätta med att ge dem utrymme😉

    Det är trist i alla fall att krishanteringsplanerna inte är helt ändamålsenliga vid händelser som skolbranden hos er. Det är precis som att ansvariga inte inser att det också kan uppfattas som en kris, att ens skola brinner ner. På samma sätt är det ju lika okej att få sörja en fotboll utan att man på en gång ska påminnas om att det finns de som har det sämre…

  2. 2 Johi januari 5, 2008 kl. 12:53 e m

    Jag ligger långt efter då… Är fullständigt nöjd med två så jag får väl också vara otrendig när det gäller antal barn. Vi kan väl påminna varandra om detta om någon börjar känna lockelse efter fler.

  3. 3 IT-mamman januari 5, 2008 kl. 1:13 e m

    Pippi, och dina inlägg ger mig inspiration! Bara jag inte skriver sånt här när IT-pedagogerna ska börja blogga ihop – då blir nog inte de andra så glada. Måste skärpa mig!
    Johi, jag sa också att jag var nöjd med två… och att man skulle stoppa mig om jag kom på andra tankar. Och se hur det gick.. Så vi måste verkligen påminna varandra!

  4. 4 Persilja januari 5, 2008 kl. 4:43 e m

    Jag är nöjd med fyra!
    Men för det tycker jag inte alla ska ha fyra, man vill väl få va unik och mystisk. (Det är inte så stor skillnad på tre och fyra…men ssscchhh! säg det inte till nån!)
    Nä, men barn ska man väl inte skaffa som en trend…eller? Jo kanske…om man är lagd åt det trendiga hållet.
    Pernilla Wahlgren, Sofia Eriksson, Martina Haag…ja de är några.
    Men kom ihåg; du kan inte köra omkring i en ”vanlig” bil, du kan inte åka på ”vanliga” semestrar, du kan inte gå in på ”vanliga” entréfamiljerabatter, du kan inte dela på en familjepizza och förvänta dig att alla ska bli mätta, du kan inte ha långt hår och kjol samtidigt för då tror alla att du är leastadian.
    MEN du får flerbarnstillägg!
    Du får också slappa magmuskler och du får en del kommentarer eller mumlare som säger ”ja en del tror att de ska befolka världen själva”. Så fort du överskrider den magiska siffran tre är du en avvikare.
    I like! Jag trivs.
    Jag älskar att avvika!
    Så kom igen join me!

  5. 5 IT-mamman januari 5, 2008 kl. 5:15 e m

    Persilja, jag vet att du trivs och du är min förebild. Jag kan kan se det ”braiga” i att syskonen är många, men jag ORKAR inte. Sömnen är guld och utan den blir jag ett ras. Slappa magmuskler har jag redan, så jag kanske skulle ändå… Nej! Sömnen! Och se där, de är fler än Martina Haag – det är en trend på gång! Jag är så lättövertalad och jag vill inte, vill inte, vill inte! Men jag vet som sagt att du trivs och eftersom du är min förebild så är jag allvarligt väldigt nervös. Säg inte att jag ska joina dig, please. Förresten, vaddå avvika – du är hippaste morsan!

  6. 6 Ingela januari 5, 2008 kl. 9:21 e m

    Jag är så näjd med mina fyra, och nu blir det garanterat inte fler. Det har de sett till själva.
    Småungar fulla dubbelsängen och tonåringar med sällskap fulla hörnsoffan…

    Har haft småbarn i tjugo år nu och börjar längta till tider när det inte lämgre är ett äventyr att ta sig över köksgolvet. Om jag hinner vill säga. Risken finns att det blir barnbarn i huset innan man hinner blinka. Och då blir det väl roligt det också.

  7. 7 itmamman januari 6, 2008 kl. 12:03 f m

    Ingela, se där – fyra! Du är en trendsättare!

  8. 8 Bloggblad januari 9, 2008 kl. 3:44 e m

    Det beror inte på nån trend att jag knep ihop efter tvåan. Det räcker med att tänka: blöjor, rena kläder, skrubbsår, skjutsa, packa gympapåsar, skjutsa, läsa läxor, vakta på disco, hämta mitt i natten… stöööön.
    Och nu sköter de sig nästan själva – kommer bara hem och äter sig jättemätta lite då och då.

  9. 9 IT-mamman januari 9, 2008 kl. 9:03 e m

    Bloggblad, fast jag har förstått att du har småttingar nu igen, men nu som farmor/ mormor.


Kommentera

