Det skulle bli ett gott nytt år

men min skola brann ner i natt. Vår skola.

17 Responses to “Det skulle bli ett gott nytt år”


  1. 2 Åsa K januari 1, 2008 kl. 12:57 e m

    Å vad tråkigt! Min varmaste tankar till alla elever och personal. Mer inspirerande sätt att starta en ny termin kan man ju tänka sig. Hoppas kommunen snabbt hittar en vettig lösning.

  2. 3 gnestapelle januari 1, 2008 kl. 1:10 e m

    Min gamla skola! Jag var med i första årskullen. Så sorgligt 😦

  3. 4 IT-mamman januari 1, 2008 kl. 1:36 e m

    Gustav, önskar att jag skojade, men tyvärr. Ja, det är den skolan.
    Åsa K, tack vännen!
    GnestaPelle, det är sorgligt, mycket sorgligt.

  4. 5 anne-marie Körling januari 1, 2008 kl. 4:38 e m

    Det är inte sant. Hur är det möjligt? Sorgligt. Sorgligt. Jag kan inte föreställa mig det ens. Anne-Marie

  5. 6 Magda januari 1, 2008 kl. 4:40 e m

    Åh… NEJ… 😥

    Skickar många varma om- och påtankar!

  6. 7 Pippi januari 1, 2008 kl. 4:41 e m

    Fy vad trist! Vet man vad som orsakat branden? Jag hoppas verkligen att den inte är anlagd! Hoppas att det blir en någorlunda bra start på terminen i alla fall… Kram!

  7. 8 IT-mamman januari 1, 2008 kl. 4:43 e m

    Anne-Marie, jag vet inte om jag fattar det själv fastän att jag har varit där. Jag försöker tänka att ”jaha, då har man varit med om det också.” Inte för att det funkar så bra att tänka så, men jag försöker.

    Magda, tack vännen!

    Pippi, den är nog anlagd eller så är det en förvirrad raket. Inte för att jag vet, men jag tror det.

  8. 9 Caroline januari 1, 2008 kl. 9:21 e m

    Åh nej!

    Läste om den skolan idag, och kom att tänka på dig, då du nämnt att du bor norr om Gbg och är lärare. Och så var det just den, usch!

    Skickar dig varma kramar!

    /Caroline

  9. 10 itmamman januari 1, 2008 kl. 9:24 e m

    Caroline, tack! Känner kramarna!

  10. 11 kajsasi januari 1, 2008 kl. 10:08 e m

    Jobbar du också på den skolan? Va tråkigt!!!! Har precis fått reda på av tinate! Jag hoppas att Ni får lika mycket stöd av alla snälla människor runt omkring i samhället som vi fick när vårt dagis brann. Kramar från mig också till Er alla på skolan.

  11. 12 itmamman januari 2, 2008 kl. 10:10 f m

    kajsasi, ja jag jobbar där. Jättetråkigt allt det här. Jo, Tinate och jag är kollegor och jag tror jag sammanförde er genom att tipsa henne om dig en gång i tiden.

  12. 13 kajsasi januari 2, 2008 kl. 5:33 e m

    Jag sa just det till min faster idag! När jag berättade för henne om Er i Stenungssund. Att det antagligen var du som sammanförde Tinas klass och min. Tack för det! Det har inspirerat mina elever och mig väldigt mycket. Sedan har jag också fått fina tips!

  13. 14 itmamman januari 2, 2008 kl. 5:48 e m

    Kajsasi, ni hade nog hittat varandra ändå. Men det är bra att ni har kontakt – två bloggande klasser.

  14. 15 Ingela januari 2, 2008 kl. 5:52 e m

    Nästan värsta tänkbara…

    Men det är i alla fall inte någons hem som brunnit eller några personskador. Om man försöker tänka positivt.

    Ett tröstförsök på nåt vis.

  15. 16 IT-mamman januari 2, 2008 kl. 5:53 e m

    Ngela, alla tröstförsök mottages tacksamt!


  1. 1 En planerad avstickare « IT-mamman Trackback vid maj 25, 2008 kl. 9:15 e m

Kommentera

