Mellandag

brattom.jpgBra att det finns mellandagar. Dagar mellan alla firardagar. Då man kan kurera förkylningar och huvudvärk. Maken och Svägerskan har åkt iväg på hälsa-på-gammal-släkting-resa. Jag har lovat 8-åringen att vi ska sortera hans grejer och hiva upp gamla leksaker på vinden, så kanske han äntligen kan hitta just de där värdefulla Pokemonkorten som har varit borta ett tag. Men just nu pysslar han med annat och jag fastnade i min bok, Shopaholic and sister. Ingen djup bok, ledsen alla ni litterära människor som hittar hit, bok.jpgmen en finfin mellandagsbok. När den är slut tänkte jag ge mig på 80 romaner för dig som har bråttom. Fick den av min syster i höstas men har inte hunnit läsa den än. Har väl haft bråttom att hinna med annat. Och efter den ska jag ta julklappsboken Saker jag inte förstår och personer jag inte gillar. Ska vara en höjdare enligt samma syster. Det var några boktips från mig, jag som inte bloggar. Egentligen.

6 Responses to “Mellandag”


  1. 1 itmira december 30, 2007 kl. 3:29 e m

    Hur gick bröllopsdagen? Jag tog lite datorledigt över helgen och missade att du frågade efter förslag. Lovar att inte ta mig sådan ledigheter igen…Jag älskar all sort firande, kan alltid komma på bra anledning att fira. Men till nästa gång ska jag vara behjälplig!

  2. 2 Persilja december 30, 2007 kl. 5:52 e m

    Ja just det! Vad gjorde ni på den stora dagen???

    Vi missade vår! Hade just blivit med valp och hade fullt upp med det. 2 dar efteråt vaknade jag till sans…

    Böckerna lät skojiga! ”Personer jag inte gillar”…hm…kan inte komma på en enda jag skulle kunna skriva om…eller jo…det finns en jag kommer på; Fredrik Belfrage. Fast ogillar…jag förstår mig bara inte på hur han kan vara ett programledarämne…jag blev riktigt nyfiken på den boken nu. Hur kan man skriva en bok om det??? Vem ogillar hon/han???
    NYfiken!
    Jag läser just nu Skugges ”tal till min systers bröllop” Jag tror det var tips från dig???
    Den gillar jag. Känner SÅÅÅÅ igen varje rad. Enda skillnaden är att jag hade fyra och ingen syster som skulle gifta sig men annars är det kalkerpapper. Skitkul bok! Önskar jag skrivit den!

  3. 3 itmamman december 30, 2007 kl. 5:52 e m

    ITMira, den gick bra, tack! Hade förstås velat ha dina råd, men det fick gå ändå. Bio och mat = bra! Du vet väl att vi inte får ta ledigt – avdrag på lönen! Men jag ska inte skvallra, bara du inte gör om det igen. Apropå fira, vi måste väl ha inflyttningsfest på Skrubben? Förslag?

  4. 4 itmamman december 30, 2007 kl. 5:58 e m

    Persilja, oj vi postade visst kommentarerna samtidigt! Så jag såg inte din förrän försent. Bröllopsdag med Jane Austen Book Club och barbesök + restaurang på biografen. Faktiskt mysigt. Missade ni er?! Ta igen det nu då! Aldrig försent vet du.
    Boken ”Saker jag inte förstår..” är skriven av Lena Sundström och ska vara rolig, men jag har ingen aning om vad den handlar om. Får läsa den och se om jag kan rekommendera den. Jo, det var jag som rekommenderade boken du läser nu. Kul att du gillar den! Bli inte manshatare bara, man kan bli lite småsur efter att ha läst den. Egen erfarenhet…

  5. 5 itmira januari 1, 2008 kl. 3:47 e m

    Ja, en inflyttningsfest måste vi ju ha, kollar kalendern…

  6. 6 IT-mamman januari 1, 2008 kl. 3:53 e m

    ITMira, alla fester som kan muntra upp oss behövs nu. Kram på dig!


Kommentera

