Bröllopsdag in da house

Imorgon har vi bröllopsdag, Maken och jag. Har ingen aning om vad vi ska hitta på, vet bara att Svägerskan ska komma och passa barnen medan vi går ut och hittar på något. För man måste ju fira att man varit gifta i fyrtioarton år – så många år är det nämligen enligt Svägerskan. Själv kan jag bara räkna till… många år. Har lusläst Hålans bioprogram: Bee Movie och några fler filmer går just nu. Kanske ska slå till med Bee Movie ändå. Vår första date såg vi Roger Rabbit, en film om en galen animerad kanin. Helt oromantisk, men mycket bra datefilm om man vill skratta så tårarna sprutar. Man var väl lättroad på den tiden, då för länge sen (knarr, knarr). Men man behöver ju inte gå på bio. Man kan ju sitta på en bänk och se på solnedgången… om det hade varit sommar. Hör ni att jag är ute efter kommentarer från er med förslag på vad man kan hitta på? Endast seriösa förslag dock. Tack!

17 Responses to “Bröllopsdag in da house”


  1. 1 Persilja december 28, 2007 kl. 10:18 f m

    Jag har ju aldrig varit i er stad (håla?) men som jag föreställer mig det ska ni gå ner till hamnen och äta på nån liten mysig fiskrestaurang med rödvita dukar och himmelsk god mat…dela på ett dyrt vitt vin och avsluta med en promenad bland skriande måsar i hamnen…
    Eller ta färja över till någon liten ö med lika himmelsk fiskerestaurang…

  2. 2 IT-mamman december 28, 2007 kl. 10:29 f m

    Persilja, du är fantastisk! Vilket förslag! Om vi hade haft en fiskerestaurang.. En italiensk sak ligger vid vattnet. Hamnen? Den döda som blommar upp på sommaren? Färja? Om vi tar bilen över några broar så hittar vi en.. Men jag är tacksam för ditt engagemang! Restaurang kan det bli, tack vare dig. Puss!
    Förresten, annars kan vi komma uppåt Lule och åka hundspann med facklor i händerna. Vi kan stanna till hos en same och äta torkat kött alltmedan vargarna ylar. Ja, så får det bli!

  3. 3 Ozzy december 28, 2007 kl. 10:42 f m

    Bergakungen is da plejs to kolla bio! Då kan man dessutom parkera på Heden – gångavstånd. Om man inte vill åka buss förstås. Tänkte förresten kanske sova över imorrn om jag och bror ändå skall åka till Munkvalley på söndag. Onödigt att åka hem och sen tillbaks liksom. Så då är jag ju ändå kvar så då kan ni vara ute och ränna till arla morgonstund om ni vill.

  4. 4 Åsa K december 28, 2007 kl. 11:21 f m

    Heter Hålans bio Fregatten? I så fall ska ni förstås se Förtrollad klockan 17. Romatiskt så det förslår, till och med så överromantiskt att Disney törs ironisera över sig själva. Bara tänk dig en tecknad Disney-hjältinna som hamnar på Manhattan och blir kär i en skilsmässoadvokat. När hon lutar sig ut genom fönstret och sjunder a-a-a-a-aaa så komemr råttor, duvor och kackerlackor och hjälper henne att städa och sy. Dessutom är blandningen mellan tecknat och spelfilm förstås den självklara uppföljningen på Roger Rabbit.

    Annars måste jag säga att jag ätit några av mitt livs godaste middagar i dina hemtrakter, så även om ni inte har någon italiensk sak vid vattnet så ska du säkert hitta något. Dyrö Krog har jag för mig var en riktigt höjdare. De har visserligen inte säsong, men de öppnar säkert för er om du bara ringer och förklarar det romantiska behovet.

  5. 5 Johi december 28, 2007 kl. 2:24 e m

    Få se nu… precis som du skriver så hade det ju varit ett helt annat läge om det varit rätt säsong för vår del av Sverige. Men det kan man ju inte rå på. Jag hade försökt leta rätt på någon restaurang där man kan ta en fördrink vid en öppen brasa och sedan äta och dricka gott. Bio känns inte helt rätt för då kan man ju inte prata och det är ju ofta det man längtar efter att få göra utan barn som avbryter. Vill ni ändå se bio är ju bergakungen rätt och sedan kan ni ju ta en räkmacka och drink på Heaven 23 och blicka ut över mörka Götet. Kanske börja dagen med lite spa och bad på Hagabadet?

  6. 6 Johi december 28, 2007 kl. 2:25 e m

    Glömde… man kan ju avsluta middagen med att åka till teacherjohi för att få espresso *mohahaha* Avis?

  7. 7 Pippi december 28, 2007 kl. 2:46 e m

    Åsa K:s förslag om Förtrollad (om den finns att se hos er) är lysande 🙂 Såg den ett par dagar innan jul och den är verkligen överromantisk, dock med glimten i ögat, vilket gör att den faktiskt blir sevärd även för vuxna 😉 Att sedan kombinera det med ett restaurangbesök vore väl än trevligare. Inga nya förslag med andra ord, men väl en förhoppning om att ni får ett riktigt trevligt bröllopsdagsfirande!

  8. 8 Bloggblad december 28, 2007 kl. 4:46 e m

    Nu borde ju jag, som varit gift i mer än tjugotretton år, ha en himla massa käcka förslag… men det har jag inga… Hoppas ni får en bra dag ändå – och kämpar vidare.

  9. 9 Bloggblad december 28, 2007 kl. 4:46 e m

    Förresten – kämpa, skrev jag. Dansa vidare, menar jag….

  10. 10 itmamman december 28, 2007 kl. 5:17 e m

    Hej alla kommentatorer! Vad glad jag blir för ert engagemang! Och Åsa som har nosat upp biografen i denna Håla ovch vad som går och allt!
    Det lutar nu åt att det blir bio i Bergakungen i Stora Staden. Har fått Maken att tro att Jane Austen Book Club är en rafflande thriller. Nä skojar bara, han vill också se den. Förtrollad kan jag visst tänka mig att se… nån gång på tv. Sen kan en räkmacka på Heaven 23 sitta fint och framåt midnatt dyker vi upp hos dig, Johi och tar en rykande kopp espresso. För du är väl vaken då? Moahahahah…

  11. 11 Persilja december 28, 2007 kl. 7:27 e m

    Touché! (Även om mina fördomar var nååågot mer nyanserade?! ;D)

  12. 12 itmamman december 28, 2007 kl. 7:29 e m

    Persilja, fördomar? Har ni inte hundspann i krokarna?

  13. 13 Johi december 28, 2007 kl. 8:25 e m

    Nja…vi drar till fjällen tidigt på söndag så jag borde lägga mig tidigt. Men om jag lägger nyckeln ute under granriset och skriver en enkel instruktion a la teacher så kan du och maken få husera fritt i mitt kök 😉

  14. 14 IT-mamman december 28, 2007 kl. 8:26 e m

    Johi, Yeah! Vi lovar att smyga så tyst, så tyst…
    Ha det bra i fjällen!

  15. 15 Ingela december 29, 2007 kl. 12:18 f m

    Så kul att det finns nån fler som gift sej i december! Nästa år ska jag fira bröllopsdag 1.

    Hoppas att det blev en bra stund tillsammans för er – vet att det kan vara bristvara…

  16. 16 IT-mamman december 29, 2007 kl. 10:31 f m

    Nä men Ingela! Nu måste jag in och kika hos dig!

  17. 17 kajsasi december 29, 2007 kl. 3:16 e m

    Grattis till bröllopsdagen! Förslag har du ju redan fått och jag är lite sent ute. Ha nu en riktigt lugn och mysig dag.


Kommentera

