Och julklapparna var…

Julen lider mot sitt slut och det är dags att rapportera:

Julafton inleddes med att IT-mamman började grunna på om hon skulle sluta blogga. Allvarliga tankar. Här har jag bloggat i snart ett år och det har gett massor av bra och roliga kontakter, men.. det kanske räcker nu. Jag kan ju hålla kontakt med dem jag lärt känna ändå. Men någonstans när barnen sprang runt och letade morgonpaket, ändrade jag mig. Varför vet jag inte, men det är klart jag ska blogga. Fast kanske inte så ofta. Och nu när det gått ytterligare lite tid, vet jag inte hur jag ska göra. Men det brukar lösa sig – jag säger att jag ska sluta och så gör jag det inte. Det är bara det att jag måste få skriva. Var ska jag skriva om inte här?

Julen var det ja. Fick inget av det jag önskat mig – inte ens en isskrapa. Jo, handdukar av svärmor. Och andra bra presenter. Av Maken fick jag oflärd: nattlinne med stjärnor och vita björnar på. Hmm… Är det vad han vill ha, så är det vad han får. Men jag ska inte klaga. Det är bättre än vågen han köpte i julklapp när vi nyss hade blivit ihop. Han är faktiskt rätt bra ändå, så han är förlåten. Och nu fäster jag inte så stor vikt vid mina julklappar. Faktiskt. Jag är nöjd om barnen ser nöjda ut. Vilket de gör. 11-åringen fick Garageband och lite andra medföljande program och han har redan hunnit göra en hel del sköna grejer. Jag ska utforska programet så snart jag får möjlighet. Den julklappen var lite till mig med. Och till Maken.

Och själva då? Har det varit en bra jul?

10 Responses to “Och julklapparna var…”


  1. 1 Magda december 26, 2007 kl. 10:48 f m

    Åh, nej… sluta inte blogga! Please?!

    Och julen har varit bra, tackar som frågar.
    Jag fick fina klappar av mina barn men framförallt har vi haft det
    mysigt, lugnt och innerligt tillsammans. Det är allt jag önskar.

  2. 2 IT-mamman december 26, 2007 kl. 11:18 f m

    Magda, du skriver precis vad mitt ego vill höra! Men vi får se. Har varit inne och kikat hos dig. Ni verkar ha haft det finfint.

  3. 3 Caroline december 26, 2007 kl. 12:55 e m

    Vore tråkigt om du slutar blogga, så snälla fortsätt!
    Är här inne och läser titt som tätt, gillar dina IT-uttryck…!:)

    Har själv haft en skön jul med familjen, med god mat och bra julklappar till oss alla.

    /Caroline

  4. 4 Bloggblad december 26, 2007 kl. 1:30 e m

    Jag tycker inte heller du ska sluta! Det är så trist när favoriter försvinner. Jag har tänkt som du många gånger – för mig är det mest tiden som inte räcker till, för jag vill inte bara skriva själv, jag vill läsa hos andra också.
    Men som du säger, det är ett fantastiskt forum att vädra sina tankar, och jag ser det som skrivövning till det skrivande jag gör mot betalning, för flytet blir bättre med daglig övning.

    Det är ganska många som tar storstilat farväl från bloggandet – är borta 1-7 dagar och kommer igen… det ÄR svårt att hålla sig borta. Så när jag får slut-lust, då håller jag bara tyst ett par dar.

  5. 5 Pippi december 26, 2007 kl. 2:01 e m

    Nej, sluta inte att blogga för allt i världen! Men du kan ju göra det när andan faller på och inte när du tycker att du måste? Fast det är kanske så du gör redan nu…

    För egen del inser jag att det inte är lönt att säga att jag ska sluta 🙂 Jag kommer att trilla dit igen fortare än kvickt. Bloggandet är i alla fall en riktigt bra ventil när man vill skryta lite med sin egen förträfflighet, gnälla lite, reflektera över ngt intressant eller så. Det är skönt att ha den där, liksom…

    Julen: Har varit riktigt bra. Julafton blev inledningsvis lite stressig, men resten har varit helt okej. Kanske inte mina drömmars jul, men allldeles tillräckligt bra. Fick presentkort på valfri spa-behandling av maken, så han fick en extra stjärna i himlen av mig 🙂 Nu ska jag bara boka tid för det också *längt*

  6. 6 itmamman december 26, 2007 kl. 8:46 e m

    Caroline, Bloggblad och Pippi, tack för era kommentarer! Skönt att ni haft en bra jul. Jag har redan skrivit ett inlägg till, så så gick det med att sluta. Fast jag vet inte än hur jag gör. Funderar bara lite över alltihop.

  7. 7 Persilja december 27, 2007 kl. 10:13 f m

    Klart du inte ska sluta blogga. Jag tar det inte så allvarligt heller. Du måste bara blogga, det vet du själv. Skriva bör man annars dör man.
    Jag firar ettårsjubilum och svackade häromdagen. Det kanske hör till när man närmar sig årsdagen.
    Tvivel och ”nu räcker det” känslor. Men låt dem bara passera. Vi klarar oss inte utan dig!

  8. 8 IT-mamman december 27, 2007 kl. 12:08 e m

    Persilja, you´re too good to be true! Jag skrev nog så där för att få höra all denna uppmuntran. Eller jag vet inte. Men i nya jobbet ingår det att blogga, så det kanske räcker. Men då får jag bara blogga opersonligt och det vet jag inte om jag klarar. Skönt att dina ”sluta blogga känslor” försvann. DIG klarar vi oss absolut inte utan!

  9. 9 Johi december 27, 2007 kl. 5:06 e m

    Klart du ska blogga opersonligt på jobbet MEN personligt här! Jag vill läsa.

    Vi har haft en toppenhärlig jul med många finfina klappar. Sambon överraskade denna jul med både ring och ny mobil. Tackar! (nej, bara en vanlig ring…)

  10. 10 IT-mamman december 27, 2007 kl. 6:53 e m

    Johi, jo som du ser så är jag kvar… Den drar den där bloggen.
    Lyckliga du som fick både mobil och ring! Jag ser fram emot bröllopsdagen som är om två dar.. Då hoppas jag bli överraskad.


Kommentera

