En glitterbomb

granen.jpgDen blev rätt okej ändå, granen. Och den blev pyntad till julreaggemusik av barnen och mig. Eftersom jag skrev som jag gjorde i förra inlägget försökte jag att inte bryta ihop över att jag inte fick en stilfullt pyntad gran. Jag gjorde dock vissa försök att styra pyntandet:

”Vi tar väl inget glitter i år?”

”Jo!” 8-åringen och 11-åringen bildade enad front.

Sen kom diverse egenpysslade saker fram som de hängde dit utan att konsultera sin moder först. 3-åringen pyntade på sitt eget vis:

pynt1.jpg

Det blev alltså en glitterbombarderad gran även i år. Ja, ja, vad gör väl det? Fast när ingen ser, smyger jag förbi och hänger pyntet lite mer utspritt. Någon ordning får det väl ändå vara.

2 Responses to “En glitterbomb”


  1. 1 Bloggblad december 23, 2007 kl. 2:04 e m

    Hehe, påminner mig om förra årets gran som barnbarnet klädde – bara på ena sidan… jag smög också dit och saboterade…

    I dag står granen på plats och väntar på att det lilla livet ska dyka upp om ett par timmar. Sonen, 29, är lika ivrig som hon. Just nu prövar han sin tomtedress och tomteröst. Snacka om en som tar julen på allvar. Allt gammalt julskräp från dagistiden ska fram. Och hemma hos sig själv har han minsann inget julpynt. Fast lite gulligt är det för modern att barnasinnet sitter så pass nära i hans stora kropp… Han har t.o.m. lovat att jag får ta kort och lägga ut på bloggen i morgon.

  2. 2 IT-mamman december 23, 2007 kl. 2:15 e m

    Bloggblad, då vet jag en (moi) som ska in på din blogg och kolla! Fast kanske inte just imorgon, men en annan av juldagarna iallafall. God Jul på dig!


Kommentera

