Godiskäkande bullmorsa

Nu ska jag bli en bra mamma. Ska bara blogga en liten sväng och sen ska jag försöka ställa datorn någonstans långt bort, kanske inne i en garderob. För nu är det städning, inköp, bakning (Hur ska det gå när jag har glömt alla decilitermått i skolan?) och pyntning som gäller. Och småätning. Jag brukar vara bra på sånt, men den här terminen har jag inte haft tid. Väger mig ungefär två gånger om året och nu upptäckte jag att jag tappat en fyra – fem kilo sedan i somras. Då har jag inte tränat, bara jobbat och glömt bort att äta. Så nu ska jag käka choklad och marsipan i massor. Det lät inte bra det där. Men sen kommer nyår och då kan man ju alltid lova att bli duktig igen.

Uppdaterat: Jag är inte smal så det stör. Snarare otränad och pluffsig på fel ställen. Vill bara förtydliga, så det inte lät som skryt över en fantastisk kropp, för den hittas inte här. Så nu var det utrett. Vilken IT-blogg!

6 Responses to “Godiskäkande bullmorsa”


  1. 1 Johi december 21, 2007 kl. 1:19 e m

    Det låter underbart att behöva ”äta upp sig”. Jag behöver fortfarande ”äta ner mig” hur det nu ska gå. Menar du att man inte är en närvarande mamma när man bloggar? Hmm… fast båda mina gullungar sover nu så då är det väl ok? Annars borde jag göra som du och stänga av datorn. Behöver packa… Kram

  2. 2 Bloggblad december 21, 2007 kl. 5:10 e m

    En vanlig kaffekopp är 1½ dl så det klarar du nog…:)
    Jag önskar att jag behövde äta upp mig lite jag också… Men att bli en god mor och husmor har jag gett upp för länge sen. Och den dagen jag släppte de ambitionerna blev jag genast en gladare mor. För 25-30 år sen bakade jag, bonade golven, tvättade jag fönster och … säg nåt duktigt och jag gjorde det – men vem blev gladare av det? Jag var helt slut när julen kom…

  3. 3 Bloggblad december 21, 2007 kl. 5:11 e m

    OCH – jag ställde till med flera kalas också! Ibland riktigt stora. Numera bjuder vi bara hem folk på sommaren – och blir bortbjudna på julen av såna som fortfarande är ambitiösa!🙂

  4. 4 itmamman december 21, 2007 kl. 8:40 e m

    Johi, jag vet inte om jag behöver äta upp mig egentligen. Det kanske är extrakilona som har försvunnit. Men problemet (i-landsproblemet) nu är att mina byxor säckar. Har fått köpa en storlek större än förut och nu måste jag byta ner mig igen. Eller ska jag fylla ut de jag redan har? Stora frågor.

    Bloggblad, jag fullkomligt älskar dig! Just nu sjunger jag ”Oo, jag vill va som duu, jag vill gå som du, se ut som du…” Du ger mig hopp!

  5. 5 tinate december 21, 2007 kl. 9:51 e m

    Köp nya byxor. Du är urläcker!

  6. 6 IT-mamman december 21, 2007 kl. 11:23 e m

    Tinate, urläcker? I love you! Detsamma förresten!


Kommentera

