Jullov at last

julgrupp.jpgMed fötterna upplagda på skrivbordet i lilla personalrummet börjar jag fatta att julllovet faktiskt har börjat. Det är så skönt att skrota kvar i skolan efter att barnen har gett sig av hem. Jobba på i sin egen takt. Det är ro och frid. Jag fick en liten julgrupp och en liten lykta av mina tacksamma elever den stackars förälder som tänkte ”Hjälp, ingen samlar in till fröken, så då får väl jag göra det!” Så jag är nöjd och glad.

När det börjar bli eftermiddag åker vi i arbetslaget hem till IT-Mira (vad många länkar det har blivit på sista tiden!) för glöggträff. Där träffar jag för första gången Teacherjohi med bebis, som jag hittills bara har pratat med genom våra bloggar. Vi firar henne och Nestor (som också har börjat blogga!) som snart blir 30. Det blir mycket glögg och det kanske inte är så värst bra för mig som vaknade tiiidigt i morse av 3-årsterroristens gråt.

Hemma väntar sedan ett paket från Persiljas Verkstad. 3-åringen hoppar glatt i klänningen och mannekängar framför kameran:

jordgubbsklanning.jpg

Finfint hantverk! I paketet ligger också en present, den finaste idag:

hjarta.jpg

Tack vännen!

6 Responses to “Jullov at last”


  1. 1 Johi december 20, 2007 kl. 9:57 e m

    Att vara kvar och skrota i en skola utan elever är på något sätt konstigt, förbjudet men ack så härligt. Ler när jag läser att du har sovit lite i natt, då är vi två. Min 2,5åring grinade i natt för att hon ville kiiiissssaaa. Kissa i blöjan sa den pedagogiska lärarinnan… Trevligt att träffa dig, jag ska definitivt hälsa på dig och itmira i skrubben. Vilken söt tjej i sötsöt klänning. Kram

  2. 2 itmamman december 20, 2007 kl. 10:01 e m

    Johi, detsamma – trevligt att träffa dig! Bra att du kommer på besök, för det kan vi behöva.
    Hoppas nu vi får sova i natt. Kram på dig med!

  3. 3 Ozzy december 20, 2007 kl. 10:28 e m

    *anlägger barnpratarrösten* hallegoooooo ticken töt klänning! Hejja Persilja!

  4. 4 itmamman december 20, 2007 kl. 10:39 e m

    Ozzy, ja visst är den söt, eh jag menar töt.

  5. 5 Persilja december 21, 2007 kl. 10:02 f m

    Jippi! Första gången jag får se nån av mina klännignar mannekängad. (Vad bra hon mannekänngar!) Den verkar ju passa! Roligt!
    Jag tror kaninen behöver en klänning. Åååå, jag fick en idé!
    Kram!

  6. 6 itmamman december 21, 2007 kl. 10:47 f m

    Persilja, kaninklänningar? Jag köper!


Kommentera

