Skrubben visade sig vara ett penthouse

Det finns hopp. Jag har ju tjatat en del om att jag ska byta jobb någon gång i början av nästa år. Min nya arbetsplats kommer att vara på vinden av Hålans centrala högstadieskola och delas med tre kollegor. Vi har funderat en del på om vi ska få sitta uppe på en dammig skrubb och bli dammiga. Men idag var det dags att få se stället, kliva över hantverkare och tänka sig in i hur det kommer att se ut när några väggar är rivna.

Det kommer att bli bra.

utsikt2.jpgSkrubbarna is no more när vi börjar – istället blir det ett penthouse med utsikt över Hålans centrum. Vi får till och med ett litet pentry och en liten toalett, som jag inte vet om jag kommer att använda för alla kommer att höra när man kissar, som Tinate påpekade en gång om toaletten som är intill kopieringsapparaten i skolan.

Vi har faktiskt kommit så långt att vi har påbörjat en lista med sådant vi måste köpa in till vår våning. Den börjar så här:

  • Skrivbord
  • Sköna stolar (sånt får man inte köpa om man jobbar som lärare)
  • Lampor med hög mysfaktor

Ja, sen kommer en del annat krafs. Jag har fått i uppdrag att fortsätta listan med sådant som vi inte hann prata om. Min lista lyder så här:

  • Gitarr
  • Karaokemaskin
  • Kaffeautomat med Wiener Melange som val
  • Fyra spinningcyklar (IT-Mira är spinninginstruktör)

Samt lite annat som antagligen inte går igenom. Men om jag bakar in allt i listan lite huller om buller så kanske det inte märks så mycket.

8 Responses to “Skrubben visade sig vara ett penthouse”


  1. 1 itmira december 19, 2007 kl. 10:29 e m

    Bekymmersamt det här med kisseriet, kan vi dela ut hörsleproppar till kollegerna och ge signal typ ”hörselpropp in”? Fast å andra sidan vet ju alla vad man gör då och man har ju redan som barn lärt sig att damer ”pudrar näsan”.
    Musik i rummet kanske, jag kommer osökt in på det här med karaoken, det kanske går att kombinera med kissepaus.

    Jag funderar vidare över inköpslistan också, återkommer med mer.

  2. 2 itmamman december 19, 2007 kl. 10:43 e m

    Itmira, det här får vi fundera noga över. Kanske utlysa ännu en tävling om idéer? Nej, vi får väl klura ut det själva. Musik på toan? Det finns ju duschradio.

  3. 3 Johi december 19, 2007 kl. 10:48 e m

    Kissa är väl en sak, det är väl värre typ dagen efter en rejäl tacobuffé! Enklast är väl att vara öppen, gå in och prutta, gå ut och deklarera till kollegorna – ”Do NOT go in there!!!”

    Jaså, det är till att bli fin i kanten och hålla till på takterrassen! Jaja, jag ska glatt vinka till er när ni sitter framför dumburkarna och jag går i Hålans centrum och shoppar samt sippar på en latte från Espresso house.

    By the way, imorgon är en annan dag då du ska få träffa teacherjohi! En av julens höjdpunkter! *asg*

  4. 4 itmamman december 19, 2007 kl. 11:03 e m

    Johi, och vi vinkar glatt tillbaka! Va, man gör väl inte annat än kissar på toaletten?

    Oj, oj, nu har jag kört ner min blogg långt ner i botten. Sjunkit lågt. Hur ska jag ta mig ur det här? Det var ju IT-tips och bra idéer bloggen skulle handla om.
    Ska bli kul att få träffa dig imorgon i alla fall!

  5. 5 Persilja december 21, 2007 kl. 10:00 f m

    Woaw!
    Åååå, vad jag skulle längta om jag vore du! Nåt nytt. För bara er. Tänk vad ni ska bli kreativa!
    Pirr pirr! Eller?

  6. 6 itmamman december 21, 2007 kl. 10:48 f m

    Persilja, ja mycket pirr är det.. Hoppas bara allt är bra pirr. Att jag klarar av allt jag måste klara och sånt.

  7. 7 tinate december 21, 2007 kl. 10:00 e m

    Jag börjar bli orolig. Mysfaktor, sköna stolar….it-forlelever och edmaniac. Bäst jag ringer helpdesk!!!!

  8. 8 IT-mamman december 21, 2007 kl. 11:25 e m

    Tinate, det är jag som är helpdesk. Moahahaha!


Kommentera

