Picnik-pyssel

tomtemorsan.jpgPyssel, pyssel, pyssel. Det gäller att komma på något nytt varje år. Ugglemamma räddade mig med sitt tips om Picnik, ett ställe där man kan göra julkort av sina foton. Eleverna testade idag och gjorde snygga grejer. Rekommenderas. Bilden här bredvid är inte så värst bearbetad, jag är inte så kreativ som mina elever.

5 Responses to “Picnik-pyssel”


  1. 1 teacherjohi december 17, 2007 kl. 7:01 e m

    Men vad är det du håller i handen? Jag hoppas verkligen att inte dina elever såg detta för fröknar dricker aldrig, jag upprepar aldrig, något med alkohol i! Så jag hoppas att det var lättglögg!

  2. 2 Persilja december 17, 2007 kl. 7:13 e m

    Men åååå så bra!!!!
    Kanske jag kan göra såna julkort istället! Det kanske går snabbare-eller man vet ju aldrig med mig jag är ju ingen IT-mamma, men jag ska prova iallafall. Så kan man mejla lite kort! Fast alla mina mostrar vill ha riktiga i brev och det är ett måste!
    Tack för tipset, Itmamma och Uggleblogg!

  3. 3 itmamman december 17, 2007 kl. 7:56 e m

    Teacherjohi, det är äpplejuice ser du väl. Skulle moi dricka något starkt? Icke då.

    Persilja, är du ute efter något snabbt ska du köpa färdiga tomtejulkort. Men ska du ha roligt så ska du testa Picnik.

  4. 4 Persilja december 17, 2007 kl. 9:50 e m

    Nä, färdiga är inget för mig. Haha! Tidsoptimisten nr 1. Fast dan före dan blir det nog såna iallfall. Men vem har sagt att man inet kan få julkort efter jul? Det har hänt förr att jag fått iväg dem en dag före julaftpn och då hinner ju folk läsa dem i lugn och ro…
    Men det lät oroväckande att de tar lång tid på Picnik. Kanske inget för mig ändå. Klippa klistra /fota går nog fortare. Det kan jag, och barnen är bra på att hjälpa till…

  5. 5 itmamman december 17, 2007 kl. 10:14 e m

    Persilja, om jag känner dig rätt så syr du nog dina julkort. Fast DET tar tid…


Kommentera

