En julfest, en bra idé och en tävling

”Va, ska du på party?!” Det är 11-åringen som frågar.

”Va, ska ni ha festen i lärarrummet?!!!!” Nu tycker han att världen är upp och ner.

Men det ska vi. Knytjulbord blir det. Och jag som är ny på skolan har fått höra att mycket kan hända på de festerna. Så lite besviken är jag efteråt, eftersom alla uppförde sig väldigt belevat och ingen gjorde bort sig. Men annars var det kul att få sjunga allsång och dansa lite grann.

IT-Mira och jag bestämde att vi som ingår i IT-pedagoggruppen ska ha allsång som teambuilding varje vecka. IT för elever-mannen (som också tillhör gruppen) är musiklärare i botten, så han kan säkert spela. Ja, vi spikar väl måndag kl.8.oo för 130x100_travel_mouse.jpgallsång då. Vi fyra på vår IT-skrubb. Eftersom vi inte hunnit träffas och dra upp riktlinjerna för vårt arbete, så får vi bestämma sådana här viktiga saker på distans och då är måndagmorgnarna avklarade då. Kom med förslag på vad vi ska göra på tisdagarna. Bästa förslag vinner en resemus. Obs! Tiden för tävlingen går ut  söndag kväll kl. 20.00.

8 Responses to “En julfest, en bra idé och en tävling”


  1. 1 teacherjohi december 15, 2007 kl. 4:43 e m

    Men fy så orättvist att jag inte var bjuden på julfesten! *surar* Fast jag har ju varit med på den gamla goda tiden med skandalerna så kom till mig om du vill veta vad som kan hända!! Allsång på måndagar låter bra. Jag vill vinna så jag har lite förslag på ert arbetsschema:
    Tisdagar – mörk choklad på förmiddagsrasten (itmira loves)
    Onsdagar – spinning efter jobbet (itmira leder, ni andra svettas)
    Torsdagar – bubbelbad med rött vin hemma hos itmira
    Fredagar – alla läser och njuter av teacherjohis bloggvecka.

    Tjingeling!

  2. 2 itmamman december 15, 2007 kl. 5:02 e m

    Teacherjohi, nä hade du inte fått veta om festen?! Fy vad skunkigt av oss! (Kryper och krälar.)
    Du ligger bra till i tävlingen som den enda tävlande. Har goda chanser att vinna, särskilt med fredagsförslaget. Mörk choklad nyser jag dock av och spinning…. nja, där är jag för feg… Tänk om jag inte orkar trampa? Bubbelbad och rött vin – ja! Fast en i taget får väl hoppa i – annars blir det inte bra. Jag inväntar fler förslag och sen får du veta om du har vunnit den åtråvärda resemusen. Tjingeling på dig med!

  3. 3 Översättarhelena december 15, 2007 kl. 8:50 e m

    Nu blir det benhård konkurrens här! Jag föreslår dans på tisdagarna.

  4. 4 IT-mamman december 15, 2007 kl. 9:33 e m

    Översättarhelena, dans – det tål att tänka på… Kanske att våra skrubbar på vinden där vi ska sitta är för små, men det kan gå. Mycket intressant förslag. Två tävland = 50 procents chans att vinna. Spännande!

  5. 5 Ingela december 16, 2007 kl. 1:06 e m

    På min skola har vi haft fest i personalrummet en gång. Det var en 40-årsfest, diskret som jag är talar jag inte om vems. Strax därefter fattade fullmäktige ett beslut att alkoholförtäring inte får förekomma i kommunens lokaler. Givetvis inte under arbetstid, men inte heller vid uthyrning på kvällstid.

    Fast det hade nog inget samband.

    Mitt förslag: Pyssel. Massor av kräppapper och flirtkulor och glanspapper och fritt skapande.

    Inte??? Nähä, men yoga då, eller bokcirkel med inspirerande framåtsträvande pedagogisk litteratur. Choklad går bra att kombinera med båda förslagen ovan.

  6. 6 teacherjohi december 16, 2007 kl. 8:10 e m

    Jag får inte fram din kommentar om vinnarna i tävlingen! Fixa, jag är nyfiken…


  1. 1 Och vinnarna är… « IT-mamman Trackback vid december 16, 2007 kl. 8:01 e m

Kommentera

