Och så blir det skryt

11-åringen kom och frågade om jag hade någon rosa badrock. Sen undrade han var vi har våra snöglober. Jag kände på hans panna, men han verkade frisk. En stund senare ropade han: ”Kom och kolla!” Och då måste man ju göra det, eftersom man får ta vara på tillfällena då man får tillträde till hans rum.

Han hade börjat utforska imovie. Nu hade han en musikvideo på gång där han la in bilder till Weird Al´s Ebay-låt. ”Jag vet att man inte får sno bilder på nätet, men du hade ju ingen rosa badrock.” Nä, inte kan jag säga något om det. Och inte om att han snor Weird Al´s låt. Jag är beredd att ta straffet som hans mor. Bura gärna in mig, men jag är mer glad åt vad han åstadkommit än tänker på upphovsrätt i det här läget.

Varsågoda:

11 Responses to “Och så blir det skryt”


  1. 1 Pippi december 10, 2007 kl. 9:26 e m

    Jag förstår att du är stolt IT-mamman! Det hade jag också varit… Bra jobbat, 11-åringen!

  2. 2 teacherjohi december 10, 2007 kl. 9:26 e m

    Grymt! Får dina barn inte leka som andra utan tvingas sitta inne och lära sig allt som mamma kan???? Tack för låtavkoppling.

  3. 3 ugglemamma december 10, 2007 kl. 10:02 e m

    Helt makalöst fantastiskt suveränt!! Denna måste jag visa min elvaåring. Hon får inte heller leka som andra utan tvingas sitta inne och lära sig allt som mamma kan.

    Och visst blir man både stolt och imponerad när man inser att ens elvaåring snart kan mer än mamma kan? Min slår mig med hästlängder när det gäller Photoshop Elements.

  4. 5 Persilja december 10, 2007 kl. 10:33 e m

    Good boy!
    I can see how proud you are!

  5. 6 itmamman december 10, 2007 kl. 10:40 e m

    Åh, detta är inte bra för mig – all denna skrytuppmuntran! Men jag gillar den.. Mer, mer!
    Och självklart för inte våra barn leka med andra. De måste lära sig allt i IT-väg. Annars får de inga julklappar. IT-julklappar.

  6. 7 teacherjohi december 10, 2007 kl. 10:49 e m

    Synd att mina barn är för små för att invigas i it-djungeln. Eller kanske inte… Kom nu L (2 år) – mamma ska lära dig hur digitalkameran fungerar!

  7. 8 itmira december 11, 2007 kl. 6:26 e m

    Instämmer, något avtryck måste man ju göra på jorden, och vad är mer lämpligt än genom sina barn. Själv har jag sagt till mina barn att de måste blogga innan de gör läxorna.

    Gott att ha dig, ITmamman, som IT-ansvarig, du är så bra på att handskas med dem på helpdesk, kan jag skicka dig sedan med?
    Jag har kollat in en ny kalender idag, till vårt nya jobb. Min lärarkalender är av icke-portabelt mått, snygg, men stor. Alltså tänker jag att jag vill ha en liten smidig sak, men ändå för allt det där som jag åtar mig att fixa. Jag har hittat en perfekt sådan, tar med katalog imorgon;)

  8. 9 IT-mamman december 11, 2007 kl. 6:56 e m

    Teacherjohi, du har fattat galoppen!

    IT-Mira, aha är det så du säger till dina barn? ”Innan de gör läxorna..” Mycket bra. Det måste jag härma.
    Har varit lite hård mot de stackarna på Helpdesk idag. Men det lönade sig ju: Han dök upp!
    Kanon att du har hittat en smidig liten kalender. Det stora aset vi drar runt på nu funkar ju inte. Eller ska vi be om en supermobil att lägga in alla events i- en sån som Edmaniac har? Nä, då äter vi väl upp hela budgeten. Använder hellre alla pengar och åker på IT-kurs i Malaysia för dem.
    Gott att ha dig med!

  9. 10 Caroline december 11, 2007 kl. 9:28 e m

    Och stora killen på 13 år redigerar egna filmer och lägger ut, redigerar o manipulerar bilder! Han kan precis som mor hans..🙂

    /Caroline

  10. 11 itmamman december 11, 2007 kl. 9:47 e m

    Caroline, visst är det kul när barnen blir äldre och man får försöka hänga med!


Kommentera

