Krasch

Klockan är åtta och här är golvet skurat. Jo jo.kaffe.jpg

Morgonen började med att jag deklarerade ”Jag har namnsdag idag” för min man och de två barn som anfallit oss i våra sängar. 3-åringen bröt ihop när hon insåg att hon inte hade något paket att ge mig. ”Nej, nej, jag vill inte ha något paket, men lite kaffe kanske?” sa jag. Vilket fick 8-åringen att ta på sig snälla-barnet-minen och ropa: ”Det fixar jag!”

En stund senare hör vi hur han kommer och sekunden senare hörs ett krasch. Brickan med kaffekannan och de två muggarna har fallit i golvet. Allt kaffe rinner ut, men som tur är hamnar inget av det på 8-åringen eller på någon annan. Vi lägger oss på golvet alla fyra och hjälps åt att torka. 3-åringen är i och för sig mest i vägen. 8-åringen är lite moloken över att det inte blev som han hade tänkt, men Maken fixar snabbt nytt kaffe och så sitter vi alla fem (11-åringen har nu humrat sig upp) i våra sängar och smular och äter lussebullar.

En bra start på dagen alltså. Det är aldrig speciellt tråkigt att vara förälder om man säger så.

6 Responses to “Krasch”


  1. 1 Idépappan december 9, 2007 kl. 8:51 f m

    I någon mening får du det ändå att låta rätt mysigt. Och innan 8 dessutom.

  2. 2 itmamman december 9, 2007 kl. 10:48 f m

    Hej Idépappan, kul med nya bekantskaper! Jag gillar din blogg!

  3. 3 teacherjohi december 9, 2007 kl. 11:52 f m

    Visst är det härligt när det händer lite överraskningar och nu har du ju redan gjort julstädningen 😉

  4. 4 itmamman december 9, 2007 kl. 2:06 e m

    Teacherjohi, ja så kan man ju också se det..

  5. 5 Anna Persilja december 10, 2007 kl. 7:00 e m

    Grattis Anna! Jag och Annadottern fick välja mat. Eller dottern fick välja mat-jag fick laga den…men ändå…

  6. 6 itmamman december 10, 2007 kl. 7:06 e m

    Nä men Persilja – heter vi samma?! Grattis!


Kommentera

