Tips om blogg

Nu börjar kollgorna runt omkring mig att blogga. Senaste stjärnskottet är Mira, en mycket god kollega. Precis som Tinate och Edmaniac är (fjäsk). Den sistnämnde skrämde jag nog slag på med mitt förra inlägg, då när jag pratade lite väl högt. Men det är lugnt nu – jag ska ta ett bad och mjuka upp alla spända muskler.

Fast jag är fortfarande lite låg. 8-åringen frågade nyss:

”Kan alla i vår familj hantera en brandsläckare?”

Jag tittade på 3-åringen och bestämde mig för att jag var tvungen att svara nej på frågan.

”Nähä, då får vi inget kryss för det i Bamse då”, sa han moloket och fortsatte lite mer förhoppningsfullt:

”Har vi någon plan för utrymning då?”

Vad svarar man på sånt? Att vi är en riktig loserfamilj. Vi har inte ens en plan för utrymning… Måste nog sätta igång att rita en sådan. Och rama in den och hänga den på väl synlig plats. Så mycket som måste hinnas med… Men först ett bad.

2 Responses to “Tips om blogg”


  1. 1 Lallis december 4, 2007 kl. 3:17 e m

    Ja, då börjar man ju såkalrt fundera lite.*ler*
    Det har inte vi heller.. någon plan , så jag hade stått lika handfallen.
    kram Lallis

  2. 2 itmamman december 4, 2007 kl. 4:44 e m

    Lallis, skönt att höra… Så inte vi är de enda.


Kommentera

