Runtime error

Just när jag vill blogga inspirerande och dela med mig av en massa fantastiska tips, drabbas jag av Runtime error. Och Domänen Skola kan inte hittas. Och en massa andra felmeddelanden dyker upp på min inloggning på laptopen i skolan. Vissa av eleverna har också problem. Toppen, hrm, när vi ska spela in radioprogram med den andra halvan av klassen. Till slut, efter några svåra resor, lyckas killarna att genomföra sitt program. Tjejerna är saliga när de får lägga på olika ljudspår och rappa till Multimediabyråns låtar. Jag hör hur de säger: ” Vi gör detta när vi kommer hem va?!” Och det är ju precis det jag vill att de ska vilja göra. Programmen vi använder ska finnas tillgängliga så de kan laddas ner hemma också. Audacity är ett sånt gratisprogram som är lätt och bra. Hittas här.

Men själv är jag inte lika uppåt. Det krånglar för mycket på skolan med datorerna! Det ska vara lätt. Jo, det ska det. För om jag, som tycker att jag är ganska datorvan, tycker att det är deppigt att saker och ting inte funkar som det ska, vad ska då en liten datorovan lärare tycka? Vågar de ge sig på sånt här som att spela in i Audacity? Jag vill att de ska göra det! För jag ser att eleverna växer när de erövrar nya uttryckssätt! Hör ni att jag skriker? Ska lugna ner mig lite.

Imorgon har jag ett telefonmöte inbokat med en som ska lotsa mig genom en innehållsrik webbplats. Hade tänkt sitta på skolan och göra det, men när jag kollade idag KUNDE JAG INTE LOGGA IN FRÅN SKOLANS DATOR! Oj, nu skrek jag igen. Så jag måste åka hem och sätta mig vid min egen pålitliga sak.

Nu tar jag en pepparkaka och lugnar ner mig. Gå in till Uggleblogg och inspireras av en massa fantastika tips och se möjligheterna istället för att dras med i mitt gnäll. Så, iväg med er!

5 Responses to “Runtime error”


  1. 1 edmaniac december 3, 2007 kl. 6:13 e m

    Du kan inte ha skrikit… jag hörde ingenting! Klart att det skall funka och om det inte gör det så måste vi göra något åt det. Låt mig veta mer så ordnar vi det… och gör vi inte det så får vi hitta en annan lösning.
    Hör av dig kollega!

  2. 2 Bloggblad december 3, 2007 kl. 6:55 e m

    Skolan…. eh.. hm… jag kanske ska logga in mig och kolla om jag fått nån skolpost…

  3. 3 itmamman december 3, 2007 kl. 8:05 e m

    Edmaniac, nej jag har inte skrikit på dig. ”Mira” har också haft problem och skulle ta upp det med dig imorgon när ni ses. Måste portionera ut våra påhopp lite… Fördela eländet liksom. Vill ju se en harmonisk facebookbild på dig.

    Bloggblad, ja du kanske skulle ta och göra det… 😉

  4. 4 itmira december 3, 2007 kl. 9:05 e m

    Jo, det var en prövning sänd för oss. Du har väl lyssnat på Kaj Pollack, allt sån´t elände är till för att vi ska träna oss på att välja glädje istället för ilska. Du hör att jag övat länge…

  5. 5 itmamman december 3, 2007 kl. 9:10 e m

    Itmira, jo han är bra Kaj Pollack. Ska genast träna mig på det! Glädje… Badvattnet forsar och jag tror jag kan bli snäll och god igen. Bad och snällhet hör liksom ihop. På nåt sätt.


Kommentera

